Dziennikarze Polskiego Radia dorabiają szkoleniami
(Fot. Archiwum)
Polskie Radio reklamuje szkolenia przeznaczone m.in. dla PR-owców i menedżerów, które prowadzą też dziennikarze publicznego radia. Mogą sobie na nich dorobić.
Szkolenia m.in. ze współpracy z mediami, sztuki wystąpień publicznych, kultury języka polskiego i zasad operowania głosem prowadzi Centrum Edukacji Medialnej; koordynuje je dział szkoleń Polskiego Radia SA. Ofertę kieruje m.in. do rzeczników prasowych, specjalistów PR, menedżerów, pracowników administracji i samorządów, polityków, nauczycieli. Od marca br. szkolenia są szeroko reklamowane na antenach Polskiego Radia przez Małgorzatę Tułowiecką, dziennikarkę Programu I, Andrzeja Krusiewicza (spiker Polskiego Radia) i byłych lektorów rozgłośni - Radosława Okraskę i Andrzeja Matula. Pracownicy Polskiego Radia, m.in. Krusiewicz i Matul, prowadzą także owe szkolenia.
Radosław Kazimierski, rzecznik Polskiego Radia, pytany, czy dziennikarze radia publicznego powinni uczyć PR-owców i menedżerów, tłumaczy, że konfliktu interesów w tym nie ma. - Menedżerowie i specjaliści PR nabywają podczas szkoleń między innymi umiejętność współpracy z mediami, a nie kwalifikacje, które pomagałyby im coś ukryć lub zwalczać media - wyjaśnia. Dodaje, że Polskie Radio rzadko wykorzystuje do szkoleń swoich pracowników. - Większość prowadzących zajęcia, jak logopedzi i specjaliści od emisji głosu, nie pracuje w spółce - mówi. Przyznaje, że dziennikarze są wynagradzani za prowadzenie szkoleń. I wyjaśnia, że większość wpływów z działalności Centrum Edukacji Medialnej jest przeznaczana na szkolenia... dla dziennikarzy Polskiego Radia.
MW