Majewski zwiększył słuchalność Eski o poranku w grupie docelowej
Szymon Majewski (fot. Marcin Obara)
Radiu Eska w czasie emitowania audycji współprowadzonej przez Szymona Majewskiego wzrosła słuchalność.
Jak wynika z fali badania Radio Track kwiecień-czerwiec br., w paśmie 7-9 rano, kiedy nadawany jest "Szymorning", udział Eski w czasie słuchania wzrósł z 5,7 do 5,9 proc. rok do roku. W grupie docelowej 15-34 lat natomiast wzrósł z 12,1 do 13,5 proc. Jednak liczba słuchaczy "Szymorningu" zmalała o 72 tys., do 1,15 mln (w grupie docelowej odnotowano minimalny wzrost z 830 do 834 tys.).
Z pozoru wydaje się to sprzeczne, ale - jak tłumaczą przedstawiciele Komitetu Badań Radiowych - na udział w czasie słuchania wpływają, oprócz liczby słuchaczy, jeszcze dwa parametry: czas słuchania i słuchalność wszystkich stacji radiowych. To znaczy, że audycja Szymona Majewskiego mogła być dłużej słuchana przez mniejszą liczbę słuchaczy, a np. inne stacje osiągnęły rok do roku gorsze wyniki.
Radio Eska nadaje "Szymorning" od 19 marca ub.r. Obecnie audycja ma przerwę wakacyjną. Szymon Majewski wiosną br. wziął udział w kampanii reklamowej wspierającej konkurs antenowy Eski "Szymon płaci twoje rachunki".
KOZ