Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 12, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Poradnik Domowy" podniósł cenę i zmienił layout

Miesięcznik "Poradnik Domowy" (Edipresse Polska) ukazał się wczoraj w nowej makiecie i z nowymi rubrykami. Jest też droższy.

Wydawnictwo Edipresse Polska kupiło "Poradnik Domowy" od Agory SA w lutym br. Nowy wydawca zmienił makietę pisma, którą przygotowały Katarzyna Pszczoła i Ewa Rozum, szefowe studia graficznego "Poradnika Domowego" oraz Marek Knap, dyrektor artystyczny Edipresse Polska. Pismo ma m.in. nowe czcionki, lepszy papier. Powiększono też format i liczbę stron. Sierpniowy numer liczy 132 strony, o 24 więcej niż wcześniej. 23 strony zajmuje dział Kuchnia. Są też nowe działy: Poradnik rodziców, Psychologia, Ważna sprawa i Czas relaksu. Rubryka Bliskie spotkania zamiast reportaży zawiera rozmowy z gwiazdami. Wzrosła też cena pisma, z 1,99 zł do 2,30 zł.
- Zależało nam na wyższym pozycjonowaniu pisma. Dzięki przeniesieniu do klasy premium "Poradnik Domowy" zyskał szanse na pozyskanie nowych reklamodawców i jest ciekawą ofertą dla młodszych mieszkanek miast – mówi Ewa Redel-Bydłowska, wiceprezes Edipresse Polska.
Agnieszka Wierzbicka, redaktor naczelna miesięczników "Dobre Rady" i "Samo Zdrowie" (Burda Media Polska), uważa, że zmiany w piśmie są korzystne. - Zwracają uwagę: lepszy papier, ładniejsze kolory, nowe czcionki, większa objętość i format. To wyraźny krok w stronę pism luksusowych. Nie widzę natomiast nowych autorskich pomysłów redakcyjnych lub rozwiązań graficznych w stosunku do tego, co proponują inne magazyny poradnikowe. Na przykład tytuły tekstów w dwóch kolorach stosują "Świat Kobiety" i "Claudia". Natomiast layout przypominający nieco tablicę korkową, do której przypina się karteczki, zastosowano także w odświeżonej właśnie "Olivii" - mówi Wierzbicka.
Monika Rychlica, head of non-broadcast media w Initiative Warszawa jest zdania, że niewielki wzrost ceny rekompensuje lepsza jakość pisma. - Warto się wyróżniać na rynku, zmieniając choćby layout i format. Jeśli jednak magazyn nie będzie oferował ciekawej treści, to nie przekona czytelniczek – uważa Rychlica.

MW

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.