Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: RADIO

Dodano: Lipiec 11, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Disco pomogło Radiu Plus

Sieć Radio Plus po zmianie formatu muzycznego z tzw. łagodnych przebojów na disco zwiększyła słuchalność.

Radio Plus zmieniło format na początku kwietnia br. po tym, jak zarządzanie siecią od Eurozetu przejęła Grupa Radiowa Time. Jak tłumaczył Time, wpływ na tę decyzję miały wyniki badań preferencji muzycznych przeprowadzonych przez firmę. Na playliście pojawiły się również utwory disco polo. Zmianie towarzyszyły protesty części słuchaczy, który krytykowali ten ruch m.in. na Facebooku. Formatowi disco sprzeciwiały się też niektóre stacje zrzeszone w sieci.
Udział sieci Radio Plus w czasie słuchania wzrósł do 2,4 proc. w fali kwiecień-czerwiec br. z 0,7 proc. w analogicznym okresie ub.r. Jak podała Grupa Radiowa Time, są to najlepsze wyniki słuchalności rozgłośni od września 2010 roku, kiedy to Radio Plus i Vox FM połączyły się w jedną sieć radiową.
”Cieszymy się, że zmiany, które wprowadziliśmy w kwietniu, zostały tak szybko i tak pozytywnie przyjęte przez słuchaczy” – stwierdził w komunikacie prasowym Piotr Rzepka, dyrektor programowy sieci Radia Plus.
– To odważny ruch i zagospodarowanie pewnej niszy rynkowej. Spory wzrost może być efektem nowości. Poczekajmy na kolejne wyniki – komentuje Kamil Dąbrowa, dyrektor Programu I Polskiego Radia. – Nie przesądzałbym w tej chwili spektakularnego sukcesu, ale rzeczywiście jest to efekt bycia pierwszym – zaznacza.
W drugim kwartale br. wśród sieci radiowych najlepsze wyniki osiągało Radio Eska, które odnotowało wzrost udziału rok do roku z 7,8 proc. do 8 proc.

http://chart.googleapis.com/chart?chxl=0:|0%25|1%25|2%25|3%25|4%25|5%25|6%25|7%25|8%25|1:|Eska|Audytorium+17|Z%C5%82ote+Przeboje|RMF+Maxxx|Radio+Plus|Radio+Wawa|Planeta+FM|Antyradio|Radio+Roxy|2:|Dane%3A+badanie+Radio+Track%2C+Millward+Brown.+Od+pa%C5%BAdziernika+ub.r.+wprowadzono+kategori%C4%99+wykszta%C5%82cenia+do+wa%C5%BCenia+danych&chxp=1,1,2,3,4,5,6,7,8,9|2,80&chxr=0,0,4000000|1,0.5,9.5|2,0,200&chxs=0,000000,0,0,lt,676767|1,000000,8,0,l,676767|2,000000,8.5,0,l,676767&chxt=y,x,x&chbh=24,0,12&chs=550x376&cht=bvg&chco=3366CC,4B852C&chds=0,9.2,0,9.2&chd=t:7.8,4.9,3.4,3.4,0.7,0.8,0.9,0.5,0.2|8,5,3.4,3.2,2.4,0.9,0.9,0.5,0.4&chdl=kwiecie%C5%84+-+czerwiec+2012|kwiecie%C5%84+-+czerwiec+2013&chdlp=t&chma=10,10,30,35&chm=N,000000,0,0:9,11,1|N,000000,1,0:9,11,1&chtt=S%C5%82uchalno%C5%9B%C4%87+sieci+radiowych+w+drugim+kwartale+(w+proc.)&chts=000000,14.5

Radio Eska było też niekwestionowanym liderem słuchalności sieci radiowych w całym pierwszym półroczu br. Względem tego samego okresu ub.r. zwiększyło ono słuchalność z 7,9 proc. do 8,3 proc. Wyniki poprawiły też Audytorium 17 (z 5,3 proc. do 5,5 proc.), Radio Plus (0,8 proc. do 1,7 proc.), Radio Wawa (z 0,7 proc. do 0,9 proc.) oraz Radio Roxy (z 0,2 proc. do 0,3 proc.)

http://chart.googleapis.com/chart?chxl=0:|0%25|1%25|2%25|3%25|4%25|5%25|6%25|7%25|8%25|1:|Eska|Audytorium+17|Z%C5%82ote+Przeboje|RMF+Maxxx|Radio+Plus|Radio+Wawa|Planeta+FM|Antyradio|Radio+Roxy|2:|Dane%3A+badanie+Radio+Track%2C+Millward+Brown.+Od+pa%C5%BAdziernika+ub.r.+wprowadzono+kategori%C4%99+wykszta%C5%82cenia+do+wa%C5%BCenia+danych&chxp=1,1,2,3,4,5,6,7,8,9|2,80&chxr=0,0,4000000|1,0.5,9.5|2,0,200&chxs=0,000000,0,0,lt,676767|1,000000,8,0,l,676767|2,000000,8.5,0,l,676767&chxt=y,x,x&chbh=24,0,12&chs=550x376&cht=bvg&chco=3366CC,4B852C&chds=0,9.2,0,9.2&chd=t:7.9,5.3,3.4,3.2,0.8,0.7,0.9,0.6,0.2|8.3,5.5,3.4,3.2,1.7,0.9,0.8,0.6,0.3&chdl=stycze%C5%84+-+czerwiec+2012|stycze%C5%84+-+czerwiec+2013&chdlp=t&chma=10,10,30,35&chm=N,000000,0,0:9,11,1|N,000000,1,0:9,11,1&chtt=S%C5%82uchalno%C5%9B%C4%87+sieci+radiowych+w+pierwszym+p%C3%B3%C5%82roczu+(w+proc.)&chts=000000,14.5

Dane: Radio Track, badanie realizowane przez Millward Brown. Od października ub.r. wprowadzono kategorię wykształcenia do ważenia danych. 

KOZ

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.