Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Lipiec 08, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Radio Opole chce oddać produkcję programów firmie zewnętrznej

Publiczne Radio Opole chce przekazać przygotowanie i produkcję programu firmie zewnętrznej. Pracownicy stacji obawiają się, że pociągnie to za sobą zwolnienia.

Zaproszenia do negocjacji w sprawie przygotowania i produkcji programu ukazało się w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie Radia Opole. Zarządowi stacji się śpieszy, bo termin składania ofert upływa już 12 lipca. Umowa z firmą ma obowiązywać do końca 2015 roku. "Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przygotowaniu i produkcji materiałów programowych/audycji radiowych przeznaczonych do emisji na antenie Radia Opole o tematyce i w zakresie wskazanym przez Zamawiającego (np. publicystyka, kultura, sport, informacja) w sposób gwarantujący wysoką jakość i płynność produkcji radiowej z możliwością umieszczenia tych informacji na stronie internetowej" – napisano w ogłoszeniu. Zarząd Radia Opole nie ujawnił przyczyn tej decyzji ani konsekwencji, jakie pociągnie ona dla pracowników stacji. – Jesteśmy zaskoczeni. Prezes zarządu Radia Opole Paweł Frącz o niczym nas nie poinformował. Obawiamy się, zarząd chce w ten sposób zmniejszyć wynagrodzenia dla etatowych pracowników. Jeśli zostaną zwolnieni z etatów i założą w firmie zewnętrznej własne jednoosobowe działalności gospodarcze, to radio nie będzie musiało opłacać pracownikom składek ZUS ani gwarantować dziennikarzom wynagrodzeń minimalnych w części zasadniczej wynagrodzenia. Wygląda to na prywatyzację publicznej rozgłośni, przeprowadzaną przez tylne drzwi – mówi jeden z dziennikarzy Radia Opole.
Jego zdaniem cała sprawa ma związek z niedawną kontrolą Państwowej Inspekcji Pracy, która ujawniła, że od 2007 roku 45 pracowników Radia Opole otrzymywało niższą pensję zasadniczą niż wynagrodzenie minimalne (obecnie 1600 zł brutto). Według naszych informacji stacja jest im winna ponad 400 tys. zł. - PIP złożyła wniosek o wypłatę tych pieniędzy, jednak prezes Frącz odmówił i zapowiedział, że gotowy jest iść do sądu. Tłumaczył, że wynagrodzenia zasadnicze były wyrównywane honorariami – mówi dziennikarz Radia Opole. Na razie żaden z pracowników stacji nie zdecydował się na proces z zarządem Radia Opole w sądzie pracy. Stacja zatrudnia 104 osoby na etatach, w tym 37 dziennikarzy.
Zarząd Radia Opole postanowił oszczędzać na treściach emitowanych na antenie i zmniejszył pulę honorariów dla dziennikarzy o 20-25 proc. – 18 reporterów pracujących teraz dla newsroomu ma do podziału ok. 800 zł dziennie, czyli o 200 zł mniej niż wcześniej – mówi dziennikarz.
Prezes Paweł Frącz nie odpowiedział na nasze pytania. Komentarza odmówili też Jan Minkner, p.o. redaktor naczelny Radia Opole, i dyrektor programu Jacek Łuczak. W piątek o wyjaśnienia zwrócił się w piśmie do prezesa Związek Zawodowy Dziennikarzy Radia Opole. Związek chce wiedzieć, według jakich kryteriów będą przyjmowane oferty od firm, dlaczego wyznaczono tak krótki czas ich przyjmowania i na jakiej podstawie zarząd zakłada, że firma zewnętrzna będzie lepiej przygotowywać program.
- Podział abonamentu na przyszły rok stawia rozgłośnie regionalne Polskiego Radia wobec przykrego paradoksu: pieniędzy z abonamentu na całym rynku będzie najwięcej od wielu lat, a w publicznych rozgłośniach regionalnych pieniędzy może być najmniej w historii – mówi Mariusz Szymyślik, prezes publicznego Radia Merkury w Poznaniu. Dodaje, że na razie nie przewiduje w Poznaniu podobnych ruchów jak w Opolu.
Prognoza Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na przyszły rok zakłada że wpływy z abonamentu wyniosą w przyszłym roku 650 mln zł, ale 54,5 proc. z tej sumy trafi do Telewizji Polskiej, czyli o prawie 10 proc. więcej, niż w tym roku. Regionalne rozgłośnie radia publicznego dostaną z abonamentu w 2014 roku tylko 21,2 proc. (w tym roku – 25,18 proc.).
Niedawno przetarg na wybór firmy zewnętrznej, do której ma zostać przeniesionych od 400 do 550 pracowników etatowych, ogłosiła TVP. 

MW

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.