Serwis społecznościowy Vkontakte.ru sięga po pieniądze, które zarabiali jego użytkownicy

(Fot. vk.com)
Vkontakte.ru, rosyjski odpowiednik Facebooka, chce zarabiać na kierowaniu reklam do społeczności zebranych wokół fun page i grup, tworzonych przez użytkowników.
Projekt dla reklamodawców, nad którym pracuje Vkontakte, nazywa się giełda reklamy. Po jego uruchomieniu reklamodawca w swoim panelu będzie mógł wybrać społeczności i grupy, do których chce dotrzeć. Serwis społecznościowy będzie się dzielił przychodami reklamowymi z administratorami poszczególnych stron – dostaną oni 30 proc. przychodów z reklam wyświetlanych na ich stronach.
Do tej pory użytkownicy, administrującymi stronami grup na Vkontakte.ru sami mogli szukać reklamodawców, gotowych umieścić reklamy na ich stronach. Jedna z najpopularniejszych grup MDK (ok. 3 mln fanów), na stronach której umieszczano satyryczne materiały, zarabiała - wg administratorów tej strony - ok. 1,3 mln dolarów rocznie.
Zdaniem rosyjskich analityków, z którymi rozmawiała gazeta „Izwiestia”, wprowadzenie giełdy reklamy może zwiększyć dochody reklamowe Vkontakte.ru o 20 mln dolarów rocznie. (MAK)
(01.07.2013)
