Wpływy reklamowe Polskiego Radia  |  Najwięksi reklamodawcy dzienników  |  Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Wpływy reklamowe Polskiego Radia  |  Najwięksi reklamodawcy dzienników  |  Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Wpływy reklamowe Polskiego Radia  |  Najwięksi reklamodawcy dzienników  |  Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Czerwiec 28, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Opublikowano Megapanel uwzględniający nowe grupowanie witryn

Polskie Badania Internetu i Gemius opublikowały wyniki badania Megapanel za kwiecień. Po raz pierwszy uwzględniają one nową zasadę grupowania witryn i aplikacji. 

Dotychczasowy sposób, bazujący na wpisie w bazie WHOIS, zastąpiono w badaniu Megapanel PBI/Gemius grupowaniem według wpisu do nowo utworzonych rejestrów usługodawców oraz grup usługodawców. Podstawą wpisu do rejestrów jest wskazanie usługodawcy danej witryny i wykazanie powiązań efektywnej kontroli nad serwisem lub witryną internetową. Od tej pory grupowanie witryn i aplikacji na podstawie wpisu w bazie WHOIS występuje tylko w przypadku, gdy na danej witrynie jej właściciel nie świadczy usług drogą elektroniczną. W związku z tym, od danych za kwiecień 2013 roku, zmianie uległy wyniki rankingu najpopularniejszych grup witryn.
Jak podkreśla Andrzej Garapich, prezes spółki Polskie Badania Internetu, wprowadzenie nowych reguł powala na bardziej przejrzyste zaprezentowanie relacji między witrynami, serwisami i aplikacjami, a firmami które nimi zarządzają."Przyjęte zasady dają graczom rynkowym możliwość prezentacji potencjału całej grupy właścicielskiej w wynikach badania Megapanel. Wyniki witryn i aplikacji, których właściciele nie zdecydowali się na wpis do rejestru, nadal prezentujemy jako domeny lub aplikacje niezgrupowane" – dodaje Garapich w komunikacie prasowym.
Rejestry Grup Usługodawców i Usługodawców z informacjami o aktualnie utworzonych grupach upublicznione są na stronie www.audience.gemius.pl/pages/display/metodabadania.
Megapanel PBI/Gemius to ogólnopolskie badanie oglądalności witryn i aplikacji internetowych. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron www i stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej.
Wyniki najnowszego Megapanelu na Press.pl/raporty.

 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
Lp.
węzeł
użytkownicy (real users)
zasięg wśród internautów
audyt site-centric
1
Grupa Google
18 322 767
89,72%
 
2
Grupa Allegro - GG
16 615 526
81,36%
tak
3
facebook.com
14 691 314
71,93%
 
4
Grupa Onet.pl
14 343 666
70,23%
tak
5
youtube.com
14 100 446
69,04%
 
6
Grupa Wirtualna Polska - Orange
12 953 589
63,43%
tak
7
Grupa Gazeta.pl
12 152 234
59,50%
tak
8
Grupa Interia.pl
12 146 923
59,48%
tak
9
wikipedia.org
10 407 219
50,96%
 
10
Grupa O2
9 406 096
46,06%
tak
11
Grupa Nk.pl
8 325 425
40,76%
 
12
Grupa Polskapresse
7 238 815
35,44%
tak
13
Grupa Murator - Time
6 702 579
32,82%
tak
14
Grupa Ringier Axel Springer
6 503 084
31,84%
tak
15
Grupa Cyfrowy Polsat
5 930 305
29,04%
tak
16
Grupa Microsoft
5 789 513
28,35%
 
17
Grupa Next Infor
5 495 249
26,91%
tak
18
adobe.com
5 438 040
26,63%
 
19
Grupa Money.pl
5 385 148
26,37%
tak
20
Grupa TVN
5 254 290
25,73%
tak
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, kwiecień 2013
 
 
 
 
Ranking domen według zasięgu miesięcznego
Lp.
węzeł
użytkownicy (real users)
zasięg wśród internautów
audyt site-centric
1
google.pl
17 530 722
85,84%
 
2
facebook.com
14 691 314
71,93%
 
3
youtube.com
14 100 446
69,04%
 
4
onet.pl
13 285 882
65,05%
tak
5
google.com
13 023 085
63,77%
 
6
allegro.pl
12 293 085
60,19%
tak
7
wp.pl
11 611 248
56,85%
tak
8
wikipedia.org
10 407 219
50,96%
 
9
gazeta.pl
9 744 601
47,71%
tak
10
nk.pl
8 320 042
40,74%
 
11
interia.pl
7 629 988
37,36%
tak
12
chomikuj.pl
7 190 126
35,21%
tak
13
blogspot.com
6 767 257
33,14%
 
14
ceneo.pl
5 575 352
27,30%
tak
15
adobe.com
5 438 040
26,63%
 
16
tablica.pl
4 861 657
23,80%
tak
17
dobreprogramy.pl
4 748 845
23,25%
tak
18
gry.pl
4 646 163
22,75%
 
19
microsoft.com
4 515 453
22,11%
 
20
filmweb.pl
4 511 775
22,09%
tak
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, kwiecień 2013
 
 
Ranking aplikacji według uruchomionych aplikacji (%)*
Lp.
węzeł
uruchomione aplikacje
uruchomione aplikacje (%)
audyt site-centric
1
Windows Media Player
10 654 019
52,17%
 
2
Komunikator Skype
9 292 035
45,50%
 
3
Komunikator GG
8 522 063
41,73%
tak
4
Winamp
3 409 365
16,69%
 
5
Ipla
2 803 418
13,73%
tak
6
RealPlayer
1 524 024
7,46%
 
7
VLC media player
1 286 899
6,30%
 
8
Komunikator Windows Live Messenger
1 150 299
5,63%
 
9
Google Earth
875 227
4,29%
 
10
OpenFM
864 828
4,23%
 
11
Komunikator Facebook Messenger
809 944
3,97%
 
12
iTunes
624 062
3,06%
 
13
QuickTime
513 610
2,51%
 
14
Komunikator Tlen.pl
445 852
2,18%
tak
15
Komunikator AQQ
430 080
2,11%
 
16
KMplayer
390 402
1,91%
 
17
BestPlayer
388 719
1,90%
 
18
Aplikacja Google Desktop
311 228
1,52%
 
19
Foobar2000
248 192
1,22%
 
20
GOM Player
236 013
1,16%
 
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, kwiecień 2013

(28.06.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.