ZFPR będzie szkolić dziennikarzy

Związek Firm Public Relations i Izba Wydawców Prasy będą realizować wspólny projekt szkoleniowy dla dziennikarzy.
Obie instytucje złożyły wspólny projekt i uzyskały fundusze z Mazowieckiego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na szkolenie dziennikarzy. Jest on skierowany do dziennikarzy, którzy stracili pracę. - Większość dziennikarzy, którzy tracą pracę i mają problem z ponownym zatrudnieniem w swojej branży, decyduje się na przejście do PR - mówi Rafał Szymczak, prezes ZFPR, dyrektor zarządzający agencji Profile. - Wydaje im się to najprostszym rozwiązaniem. Dla branży PR jest to kłopot, bo byli dziennikarze niekoniecznie świadczą usługi na najwyższym poziomie.
Szkoleniem ma być objętych ok. 100 dziennikarzy z Mazowsza. Ośmiotygodniowy kurs ma koncentrować się na tzw. data journalism, który będzie przygotowywał dziennikarzy np. do pracy w administracji państwowej. Szkolenia prawdopodobnie ruszą po wakacjach, a fundusz na ich przeprowadzenie to ponad 1 mln zł.
AMS
