Samsung goni Apple w ruchu mobilnym
![](/images/contents/photo_31700_1456629426_big.jpg)
Najpopularniejszym urządzeniem do przeglądania Internetu mobilnego jest iPad, ale najbardziej rośnie udział urządzeń Samsunga – wynika z badania ruchu na stronach www, które realizuje Gemius.
W kwietniu 2013 roku, ponad 5 proc. wszystkich odsłon w polskim Internecie generowana była przez smartfony oraz tablety. To dwukrotnie więcej niż w tym samym miesiącu ub.r.
Wśród producentów urządzeń mobilnych generujących największy ruch w polskiej sieci pierwsze miejsce nadal zajmuje Apple. Tablety i smartfony tego producenta odpowiadają za 32,9 proc. wszystkich odsłon pochodzących z urządzeń przenośnych (w kwietniu ub.r. było to 32,4 proc.). Największy procentowy wzrost zanotował Samsung - udział urządzeń tego producenta w ogólnej liczbie odsłon mobilnych wynosi obecnie 28 proc. (rok temu 22,5 proc.). Spadł udział urządzeń marki Sony (z 13,5 do 12,4 proc.) i Nokia (z 17,5 proc. do 11 proc.).
"Rosnący udział firmy z Seulu w ruchu generowanym w sieci to między innymi efekt obniżenia stawek za połączenia z Internetem, a także udostępnienia atrakcyjnych promocji operatorskich na urządzenia mobilne. Dzięki tym rozwiązaniom, dotychczasowe bariery finansowe, kluczowe podczas podejmowania decyzji o zakupie nowoczesnych urządzeń mobilnych, straciły na znaczeniu" – komentuje Paweł Kolenda, menedżer ds. badań IAB Polska.
Z danych Gemiusa wynika, że Polacy najczęściej łączą się z siecią za pomocą iPadów, które odpowiadają za 24 proc. wszystkich odsłon mobilnych. Dalej są: iPhone (8 proc.), Samsung Galaxy SII, Samsung Galaxy SIII i Galaxy Tab 2 (po 3 proc.).
(GK, PR, 06.06.2013)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)