Zmieniona Wyborcza.pl to dobry projekt
Wyborcza.pl po zmianie to przykład, jak powinna wyglądać dobrze zrobiona witryna serwisu internetowego o profilu informacyjnym.
Wyborcza.pl jest dużo czytelniejsza w porównaniu do innych tego typu stron. Nie jest typową sieczką portalową. Stylistyka, kolory, czcionki czy podział treści dobrze współgrają z marką "Wyborczej". Wprowadzone zmiany spajają serwis z wersją papierową "GW".
Dla mnie istotna jest świadomość, że nikt nie naciąga mnie na kliknięcia. Ponadto po nagłówkach czy leadach można dowiedzieć się tego, co się dzieje danego dnia, bez konieczności wchodzenia w konkretny tekst. Często to wprowadzenie do tekstu może wystarczyć. Wyborcza.pl na pewno wypada lepiej w porównaniu z witryną Tokfm.pl Agory, która od niedawna także ma uproszczony layout. Odnoszę wrażenie, że by zyskać kompleksowe informacje przez Tokfm.pl trzeba się przeczesywać nieco dłużej niż przez serwis Wyborcza.pl. Mam poczucie, że wystarczy wejść raz dziennie na Wyborcza.pl, aby poznać najważniejsze informacje danego dnia.
To dobry projekt także od strony technicznej i użyteczności tej witryny. Widać wyraźnie, że dziś nie da się zastosować technologii Responsive Web Design w bardzo skomplikowanym layoucie, dlatego też świadomie uproszczono design strony i w konsekwencji tej decyzji udało się zrobić sensowną stronę na urządzenia mobilne. Podejrzewam, że około 10 proc. ogółu ruchu na tym serwisie generują internauci korzystający właśnie z urządzeń mobilnych. Za rok udział odsłon mobilnych może wzrosnąć do kilkunastu procent, a może nawet do 25 proc.
Idealnym produktem do konsumowania na tablecie jest płatny "Magazyn Świąteczny". Trzy proste kolumny z dużymi obrazkami i zajawkami łatwo się przegląda nawet bez zastosowania technologii dedykowanych do urządzeń mobilnych. Takich czytelników jak ja, którzy właśnie w ten sposób będą korzystać z "Gazety Wyborczej" będzie przybywać.
(06.06.2013)