Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: RADIO

Dodano: Maj 29, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Radio Zet Gold będzie konkurowało ze Złotymi Przebojami

Eurozet, nadawca m.in. Radia Zet, zastąpi młodzieżowe Radio Planeta FM nową marką – Radio Zet Gold, które skierowane ma być do dojrzałych słuchaczy.

Wczoraj na zmianę nazw 14 stacji Radia Planeta FM oraz Radia Plus Toruń i Traffic FM na Radio Zet Gold zgodziła się Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Radio Plus Toruń jako jedyna stacja sieci Plus ma koncesję komercyjną, a nie diecezjalną. Eurozet od kwietnia br. jest właścicielem 100 proc. udziałów w Traffic FM (wcześniej koncern posiadał 15 proc. udziałów).
”Decyzja o wprowadzeniu na rynek marki Radio ZET Gold jest ściśle związana z kierunkiem rozwoju Grupy Eurozet, która zakłada »parasolową« strukturę portfolio naszych marek w oparciu o najsilniejszą markę Zet” – wyjaśnia w komunikacie prasowym Monika Bednarek, prezes zarządu Grupy Eurozet.
– Chcieliśmy tworzyć silną markę stacji lokalnych Planeta FM, ale mieliśmy problemy ze zwiększeniem zasięgu – wyjaśnia Katarzyna Szczepanik, PR manager Eurozetu. – Zbyt mały zasięg przy płytkim rynku reklamowym spowodował, że Planeta FM zaczęła przynosić straty – tłumaczy.
Przedstawiciele Eurozetu nie ujawniają daty zmiany nazwy ani formatu muzycznego – ten prawdopodobnie będzie zbliżony do tzw. oldies. – Mają to być znane przeboje doceniane przez dojrzałych słuchaczy – mówi tylko Katarzyna Szczepanik.
Program Radia Zet Gold będzie wspólny dla wszystkich rozgłośni. Obecnie poszczególne stacje należące do sieci tworzą własny program. – Stacje będą nadawać zgodnie z wymogami zapisanymi w swoich koncesjach – zaznacza Katarzyna Szczepanik. Chodzi m.in. o zapisy dotyczące tematyki lokalnej. Czy zmiana będzie się wiązać z redukcjami w zespole? – Wprowadzenie marki Radio Zet Gold będzie niosło zmiany organizacyjne – odpowiada Szczepanik.
Projektem Radio Zet Gold zarządza Rafał Olejniczak, który jednocześnie pozostaje na stanowisku redaktora naczelnego Radia Zet i Chilli Zet. Jak poinformował wczoraj Eurozet, marka Planeta FM ma nadal być obecna w Internecie. W serwisie Planeta.fm będzie można słuchać muzyki klubowej.
– Rynek rozgłośni nadających w najpopularniejszych formatach muzycznych, czyli CHR, AC i oldies, jest nasycony, mają one swoich liderów, a ich pozycje są silne. Nowym markom trudno wejść na ten rynek z sukcesem, a moim zdaniem najtrudniej w formacie oldies, ponieważ jego odbiorcy charakteryzują się dużo większą lojalnością niż odbiorcy rozgłośni młodzieżowych – mówi Bartosz Hojka, dyrektor Grupy Radiowej Agory (Radio Złote Przeboje, Radio Tok FM, Radio Roxy). – Zmiana formatu z CHR na oldies i zmiana adresata z kilkunastoletniego na dojrzałego słuchacza jest najbardziej radykalną z możliwych w radiu muzycznym. Jeżeli Eurozet zdecyduje się na taki ruch, musi mieć bardzo solidne powody – dodaje.
Radio Planeta FM powstało w 2002 roku, początkowo jako rozgłośnia lokalna. W 2007 roku Eurozet kupił spółkę Ad.point (właściciel sieci czterech stacji lokalnych nadających pod marką Radio Planeta). Od 1 marca 2008 roku w skład sieci Planeta FM weszły Radiostacja (12 miast), konińskie i słupeckie Radio Flash FM oraz cztery dotychczasowe stacje sieci Planeta FM. W grudniu 2008 roku m.in. na bazie części częstotliwości Planety FM powstało Chilli Zet. Aby uzupełnić zasięg sieci Planeta FM, włączone zostały do niej rozgłośnie należące do Eurozetu, dotychczas niezrzeszone w żadnej sieci: Radio Pogoda Pogodne Przeboje w Łodzi, RMI FM w Poznaniu i cztery Radia Wa-Ma (w Olsztynie, Mrągowie, Iławie i Giżycku). Od tego czasu sieć Planeta FM nadaje w 14 miastach (wcześniej w 18).
Sieć Radio Planeta FM w fali luty-kwiecień br. miało 0,7 proc. udziału w czasie słuchania (dane Radio Track, realizowane przez Millward Brown).

 

KOZ

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.