Polsat: "Przyjaciółki" oglądało 2,6 mln osób, "Na krawędzi" - 1,9 mln
(Fot. Piotr Król)
Polsatowskie seriale pokonały konkurencję w czwartkowym paśmie wieczornym: kryminalny "Na krawędzi" był liderem w grupie ogólnej, a obyczajowy "Przyjaciółki" - w komercyjnej.
Oba seriale były emitowane od 28 lutego do 23 maja w paśmie 21-23. "Przyjaciółki" (godz. 21) gromadziły średnio 2,6 mln widzów. Serial dał Polsatowi średnio 17,5 proc. udziału w rynku (19,8 proc. w grupie komercyjnej 16-49 lat). W grupie wszystkich widzów stacja była z tym wynikiem druga, za TVP 1 (19,3 proc. udziału, "Ojciec Mateusz", "Sprawa dla reportera"). Natomiast w grupie komercyjnej była liderem.
Z kolei "Na krawędzi" (godz. 22) przyciągał średnio 1,9 mln widzów i w grupie ogólnej z 17 proc. udziału w rynku był liderem pasma. Wśród widzów w wieku 16-49 lat Polsat – z udziałem 16,7 proc. – przegrał już jednak z TVN (18,5 proc.; "Kuchenne rewolucje" i pasmo filmowe).
"Przyjaciółki" wygenerowały 19,15 mln zł z reklam, a "Na krawędzi" – 15,04 mln zł (w obu przypadkach dane cennikowe, bez rabatów).
"Na krawędzi" było wiosenną nowością przewidzianą na jeden sezon. Z kolei "Przyjaciółki" debiutowały jesienią ub.r. Ich produkcja została przerwana ze względu na ciążę trzech głównych aktorek. Po wakacjach Polsat zamierza więc wrócić do serialu "Hotel 52", po rocznej przerwie pokazać jego siódmą serię.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
RUT










