Apple, Google i IBM to najcenniejsze marki świata
![](/images/contents/photo_31552_1456629310_big.jpg)
Ranking BrandZ™ Top 100 oprócz danych finansowych uwzględnia opinie potencjalnych i rzeczywistych użytkowników danej marki
Apple pozostaje najcenniejszą marką świata wynika z rankingu BrandZ™ za rok 2013. Wartość tej marki wynosi obecnie 185 mld dol. - w ostatnim roku wzrosła o 1 proc. Drugie miejsce w rankingu zajmuje marka Google wyceniona na 114 mld dol., a trzecie IBM - 112 mld dol.
Aż o 51 proc. wzrosła wartość największego konkurenta Apple - marki Samsung, która zajmuje 30. miejsce w globalnym rankingu, z wartością 21 mld dol. "Walcząc o przywództwo na rynku smartfonów, Samsung osiągnął ogromny wzrost wartości marki. Udało się mu przy tym pogodzić okres znaczących innowacji z równoczesnym poszerzaniem udziału w rynku – w ostatnim roku Samsung wydał na reklamy o 1,6 mld dol więcej” – komentuje Nick Cooper, dyrektor zarządzający Millward Brown Optimor (firma ta na zlecenie WPP realizuje badanie będące podstawę rankingu BrandZ™ Top 100). Ranking oprócz danych finansowych uwzględnia opinie potencjalnych i rzeczywistych użytkowników danej marki.
Pierwsza dziesiątka rankingu najcenniejszych marek świata – 2013:
1. Apple - 185,1 mld dol. (wzrost o 1 proc.)
2. Google - 113,7 mld dol. (wzrost o 5 proc.)
3. IBM - 112,5 mld dol. (spadek o 3 proc.)
4. McDonald's - 90,3 mld dol. (spadek o 5 proc.)
5. Coca-Cola - 78,4 mld dol. (wzrost o 6 proc.)
6. AT&T - 75,5 mld dol. (wzrost o 10 proc.)
7. Microsoft - 69,8 mld dol. (spadek o 9 proc.)
8. Marlboro - 69,4 mld dol. (spadek o 6 proc.)
9. Visa - 56 mld dol. (wzrost o 46 proc.)
10. China Mobile 55,4 mld dol. (wzrost o 18 proc.)
(21.05.2013)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)