Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Maj 21, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Apple, Google i IBM to najcenniejsze marki świata

Ranking BrandZ™ Top 100 oprócz danych finansowych uwzględnia opinie potencjalnych i rzeczywistych użytkowników danej marki

Apple pozostaje najcenniejszą marką świata wynika z rankingu BrandZ™ za rok 2013. Wartość tej marki wynosi obecnie 185 mld dol. - w ostatnim roku wzrosła o 1 proc. Drugie miejsce w rankingu zajmuje marka Google wyceniona na 114 mld dol., a trzecie IBM - 112 mld dol.

Aż o 51 proc. wzrosła wartość największego konkurenta Apple - marki Samsung, która zajmuje 30. miejsce w globalnym rankingu, z wartością 21 mld dol. "Walcząc o przywództwo na rynku smartfonów, Samsung osiągnął ogromny wzrost wartości marki. Udało się mu przy tym pogodzić okres znaczących innowacji z równoczesnym poszerzaniem udziału w rynku – w ostatnim roku Samsung wydał na reklamy o 1,6 mld dol więcej” – komentuje Nick Cooper, dyrektor zarządzający Millward Brown Optimor (firma ta  na zlecenie WPP realizuje badanie będące podstawę rankingu BrandZ™ Top 100). Ranking oprócz danych finansowych uwzględnia opinie potencjalnych i rzeczywistych użytkowników danej marki. 
Pierwsza dziesiątka rankingu najcenniejszych marek świata –  2013:
1. Apple - 185,1 mld dol. (wzrost o 1 proc.)
2. Google - 113,7 mld dol. (wzrost o 5 proc.)
3. IBM  - 112,5 mld dol. (spadek o 3 proc.)
4. McDonald's -  90,3 mld dol. (spadek o 5 proc.)
5. Coca-Cola - 78,4 mld dol.  (wzrost o 6 proc.)
6. AT&T - 75,5 mld dol. (wzrost o 10 proc.)
7. Microsoft - 69,8 mld dol. (spadek o 9 proc.)
8. Marlboro - 69,4 mld dol. (spadek o 6 proc.)
9. Visa - 56 mld dol. (wzrost o 46 proc.)
10. China Mobile 55,4 mld dol. (wzrost o 18 proc.)
 

(21.05.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.