Agencja H Warsaw z grupy Havas zainagurowała działalność
Nową agencją kierują Jacek Maciejewski i Marcin Koszyk. Pomiędzy nimi - logo H Warsaw (fot. mat. prasowe)
H Warsaw - tak nazywa się nowa, należąca do grupy Havas agencja, która wczoraj oficjalnie rozpoczęła działalność.
Jest to pierwsze europejskie biuro paryskiej agencji H. Jej model działania opiera się na zintegrowanym podejściu do komunikacji i pracy zespołów dedykowanych poszczególnym klientom, a nie kompetencjom. Taki model stosuje paryska H, która działa od 2007 roku, a powstała z połączenia pięciu agencji o różnych kompetencjach (za swoje projekty była kilkakrotnie nagradzana Cannes Lions i Epica Awards). W warszawskiej agencji ma je zespół specjalistów od reklamy, experience marketingu, social media, PR. - Jesteśmy agencją zintegrowanej komunikacji, w której nie ma podziału na kreację, account, PR i tak dalej, a są zespoły pracujące na potrzeby klientów, kierowane przez brand managerów - mówi Marcin Koszyk, partner zarządzający H. - To nowy typ agencji, który we Francji doskonale działa, bo w jednym miejscu i za pomocą jednego zespołu ogarniamy wszystkie reklamowe obszary - dodaje Christopher Lafarge, CEO & co-funder paryskiej agencji H.
Jak już informowaliśmy, na czele nowej agencji stoją partnerzy zarządzający: Marcin Koszyk (wcześniej executive director Havas Engage) i Jacek Maciejewski (były executive creative director Havas Engage). Prócz nich 22-osobowy zespół tworzą m.in: Sebastian Musiał (wcześniej account director w Havas Engage), odpowiedzialny w H za promocje, Rafał Sobierajski (przeszedł z Havas PR), odpowiedzialny za social media i digital, Joanna Oleniak (z Havas PR), która zajmuje się PR, a także najważniejsze – obok Jacka Maciejewskiego - osoby w kreacji: Michał Warecki, senior art director, i Magdalena Szymczak, copywriter (oboje wcześniej w Havas Engage). Według Jacka Maciejewskiego, na razie zespół jest kompletny i rekrutacja kolejnych pracowników nie jest planowana.
Agencja startuje z własnym portfolio klientów, wśród których jest marka Okocim (Carlsberg Polska), dotychczas klient Marketing House. Nie ma wśród nich sieciowych klientów H - Citroëna, którego we Francji obsługuje H, w Polsce nadal obsługiwać będzie Havas Worldwide Warsaw (inni klienci paryskiej H to m.in. Provost, Cadum, Hechter). Jak informuje Marcin Koszyk, dopinane są rozmowy z kilkoma firmami, które wcześniej obsługiwały spółki Havas Worldwide, o przejściu ich budżetów do H. Do czasu zakończenia rozmów agencja nie ujawnia ich nazw. (AMS)
(17.05.2013)










