Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 16, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Główny Inspektor Farmaceutyczny zakazał internetowej reklamy Gripeksu

(Fot. www.usp.pl/gripex)

Główny Inspektor Farmaceutyczny wezwał USP Zdrowie do natychmiastowego wstrzymania reklamy produktów marki Gripex, uznając, że naruszają one przepisy w zakresie produktów leczniczych.

Decyzja GIF dotyczy reklam Gripex, Gripex Hot Activ, Gripex Noc i Gripex Max zamieszczonych na stronie internetowej usp.pl/gripex. Reklamy pokazują te produkty jako zwalczające wszelkie objawy przeziębienia i grypy. Gripex promowany jest w serwisie m.in. jako zwalczający gorączkę, bóle, katar, a nawet kaszel i zawierający pełny zestaw składników leczących kompleksowo wszystkie chorobowe objawy w tych schorzeniach. Powołując się na Prawo farmaceutyczne, GIF orzekł, że reklama powinna prezentować produkt obiektywnie i informować o racjonalnym stosowaniu. Nie może przy tym zawierać treści zapewniających, że jego przyjmowanie gwarantuje właściwy skutek.
W odpowiedzi na wezwanie GIF przedstawiciel USP Zdrowie wyjaśnił m.in., że wszystkie wymagane dodatkowe informacje na temat właściwości i działania Gripeksu dostępne są na stronie internetowej po rozwinięciu zamieszczonej tam informacji, więc zapoznanie się z nimi nie jest trudne dla przeciętnego pacjenta.
W ocenie GIF jednak użycie w opisie każdego produktu sformułowania "skutecznie zwalcza" komunikuje, że produkty linii Gripex są skuteczne w walce z objawami grypy i przeziębienia. A przez to naruszają przepisy Prawa farmaceutycznego.
Do zamknięcia tego wydania "Presserwisu" przedstawiciele USP Zdrowie nie odpowiedzieli nam, jak ustosunkują się do decyzji Głównego Inspektora Farmaceutycznego. Wczoraj wieczorem na stronie internetowej firmy wciąż widniały prezentacje wszystkich produktów Gripeksu z zakwestionowanymi przez GIF sformułowaniami w opisach. (BG)

(16.05.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.