Zmieniona "Rzeczpospolita" ma docierać do profesjonalistów

Twarzą zmian wprowadzanych w "Rzeczpospolitej" jest jej naczelny Bogusław Chrabota
"Rzeczpospolita" (Gremi Media) od dziś wprowadza nowe dodatki ekonomiczne i prawne. Dziennik odświeżył layout i będzie miał jedno wydanie, a nie jak dotychczas dwa (warszawskie i krajowe).
Od dziś wydania "Rzeczpospolitej" od poniedziałku do piątku będą wydawane z czterostronicowym dodatkiem "Dobra Firma" kierowanym do właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw. W poniedziałki przygotuje go dział ekonomiczny dziennika, który opisze m.in. historie sukcesów polskich firm, ich największe bolączki, poradzi, gdzie uzyskać finansowe wsparcie, dotacje, tańsze kredyty. Od wtorku do piątku dodatek "Dobra Firma" będzie przygotowywany przez zespół działu prawnego "Rzeczpospolitej". Tematy dodatku w poszczególne dni tygodnia to: "Wszystko o Podatkach" (wtorek), "Kadry i Płace" (środa), "Prawo Gospodarcze" (czwartek), "Firma w Urzędzie" (piątek).
Nowe, czterostronicowe dodatki pojawią się również w grzbiecie łososiowym (ekonomicznym) "Rzeczpospolitej": we wtorek - "Energia & Surowce", w środę - "Finanse & Ubezpieczenia" (reklamowany jako cała prawda o pieniądzach dla profesjonalistów), w czwartki - "Telekomunikacja & IT", w piątki "Dobra Gmina" (dla samorządów).
Tematyczne dodatki przyporządkowane poszczególnym dniom tygodnia ma również "Dziennik Gazeta Prawna" (Infor Biznes). Np. strony pt. "Samorząd i Administracja" dołącza do środowego wydania, a "Księgowość i Podatki" do wydania poniedziałkowego. - Tematyka nowych dodatków "Rzeczpospolitej" jest niemal taka sama jak naszych, choć przyporządkowano im inne dni w tygodniu - mówi Jadwiga Sztabińska, redaktor naczelna "Dziennika Gazety Prawnej". - Ubolewam, że kolegom z konkurencji zabrakło pomysłowości. Zmiany w "Rzeczpospolitej" pokazują, że idzie ona na bezpośrednie zwarcie z "Dziennikiem Gazetą Prawną" - komentuje Sztabińska.
Bogusław Chrabota, redaktor naczelny "Rzeczpospolitej", nie chce odnosić się do zarzutu o brak innowacyjności przy tworzeniu nowej oferty dla czytelników. - Zmiany wprowadzamy po gruntownych badaniach, dzięki którym bardzo precyzyjnie udało się nam określić profil czytelnika "Rzeczpospolitej". To profesjonalista, wymagający fachowiec. Stąd wybór takich, a nie innych tematów nowych dodatków. Prochu nie wymyślimy, naszym atutem będą treści wysokiej jakości - mówi Bogusław Chrobota.
Wraz z wprowadzeniem dodatków "Rzeczpospolita" zmienia layout. - Logotyp pozostaje bez zmian, ale wprowadzimy zasadę prezentowania dwóch tematów na pierwszej stronie i zajawek najważniejszych tematów na stronach wydarzeniowych, ekonomicznych i prawnych - mówi Chrabota. - Teksty informacyjne zostaną wpisane w oszczędną formę, będą mieć krótkie leady i tytuły. Będą ściśle oddzielone od komentarzy i felietonów, które zgrupujemy na drugiej stronie i w weekendowym dodatku "Plus Minus". W wyjątkowych sytuacjach na jedynce może znaleźć się komentarz wydarzenia najwyższej rangi - wyjaśnia Chrabota.
Zmiany w "Rzeczpospolitej" w maju będzie wspierać kampania reklamowa w telewizji (TVP, TVN, Polsat, TVN 24, Discovery, kanały tematyczne oferowane przez Atmedia), radiu (Polskie Radio, Radio Zet, RMF FM, Tok FM) oraz tytułach prasowych Gremi Media. Jak informuje Hanna Wawrowska, pełnomocnik ds. korporacyjnych Gremi Media, kampania jest skierowana głównie do wymagających fachowców. Będzie przekonywać, że z fachowych grzbietów i dodatków tematycznych "Rzeczpospolitej" można czerpać pogłębioną wiedzę dającą pewność i bezpieczeństwo działania. Twarzą kampanii jest redaktor naczelny Bogusław Chrabota prezentowany jako nowe otwarcie w "Rzeczpospolitej", gwarant wiedzy i wartości, które stoją za tym tytułem.
Po zmianach wprowadzonych w wersji drukowanej "Rzeczpospolita" ma odświeżyć aplikację mobilną i swój serwis internetowy. - Poprawiamy produkt. Nie wypuszczamy nowej "Rzeczpospolitej", tylko ją odnawiamy - mówi Bogusław Chrobota.
Od dziś "Rzeczpospolita" ma jedno wydanie na cały kraj. Dotychczas strony na wydanie krajowe były zsyłane do druku ok. godz. 19. Newsy do tego wydania redakcja mogła dodawać do godz. 23, gdy do drukarni szło całe drugie wydanie, dystrybuowane w województwie mazowieckim. Od dziś wydanie "Rzeczpospolitej" jest zsyłane do druku do godz. 20. Wcześniej niż dotychczas jest zamykane jest wydanie weekendowe, bo sobotnia "Rzeczpospolita" z dodatkiem "Plus Minus" ma trafiać do prenumeratorów już w piątek. - Dotychczas nasza gazeta magazynowa, przeznaczona do czytania w sobotę i niedzielę, trafiała do prenumeratorów dopiero w poniedziałek, to był nonsens - tłumaczy tę zmianę Bogusław Chrabota. (JF, AT)
(06.05.2013)
