Burdzie będzie łatwiej konkurować z Edipresse
Przejęcie tytułów G+J Polska wzmocni Burdę, która nie miała w portfolio tytułów stanowiących poważne zagrożenie dla innych wydawców.
Jednak żadna z kategorii z portfolio Burdy po włączeniu tytułów G+J Polska nie pozwoli na zbudowanie znaczącej przewagi rynkowej nad pozostałymi wydawnictwami, takiej, jaką na przykład udało się osiągnąć Wydawnictwu Bauer po dołączeniu "Olivii" i "Naj" do "Świata Kobiety" oraz "Kobiety i Życia". Jedynie dzięki "Claudii" i "Mojemu Gotowaniu" Burdzie będzie trochę łatwiej bronić się przed Bauerem. W tym segmencie, to połączenie może przynieść największy efekt. Burdzie może będzie łatwiej konkurować z Edipresse.
Trudno też mówić o możliwości kanibalizowania się tytułów łączących się spółek. W Burda Media znajdują się między innymi "Elle" i "InStyle", a w G+J nic takiego nie ma, oprócz "Glamour", który jednak jest raczej pismem modowym i bardziej przypomina ono "Joy".
Burda będzie musiała nadal walczyć o pozycję każdego pojedynczego tytułu, a możliwości synergii dostrzegam wyłącznie na poziomie administracyjnym.
(17.04.2013)