To dla TVP kolejny kanał dystrybucji treści
TVP Rozrywka może być o tyle sukcesem, że koszty produkcji kontentu do tego kanału będą raczej minimalne.
TVP będzie po prostu mieć kolejny kanał dystrybucji treści, które i tak produkuje i które dla części widzów mogą być atrakcyjne. W konsekwencji nawet jeśli oglądalności tego kanału nie będą powalające to może i tak okazać się, że z punktu widzenia biznesowego jest to przedsięwzięcie opłacalne.
Jeśli chodzi o rynek stacji telewizyjnych w ogóle i szanse na konkurowanie tego kanału z innymi oceniam je jednak raczej umiarkowanie. W ostatnim czasie TVP traci udziały w rynku na rzecz pozostałych stacji dostępnych cyfrowo (w miejscach gdzie telewizja cyfrowa już działa) i to również jest konsekwencją takiej a nie innej polityki programowej.
Być może TVP Rozrywka będzie próbą przejęcia części osób, które będą od głównych anten TVP odpływać jednak trudno jest ocenić czy te same treści, nieco inaczej podane i sprofilowane będą na tyle atrakcyjne aby zatrzymać ich akurat przy antenie TVP Rozrywka. Bardzo trudno jest bowiem przewidywać które cyfrowe kanały naziemne osiągną największe oglądalności, tym bardziej nie znając konkretnie ramówki takiego kanału.
(15.04.2013)