TVP Rozrywka ma potencjał
Z uwagi na zasięg i możliwości ramówkowe, TVP Rozrywka na pewno ma potencjał, chociaż powtórzenie sukcesu TVP Seriale będzie trudne.
Wystarczy porównać średnią oglądalność i udział w rynku wszystkich pozycji z kategorii "seriale" i "telenowele fabularne" na antenach TVP1 i TVP2 (a więc pozycji, które są lokomotywą TVP Seriale) z oglądalnością takich kategorii jak "kabaret", "teleturnieje", "talk show" i "programy rozrywkowe dla dorosłych", by przekonać się, że te pierwsze mają nieco większą moc przyciągania widzów.
W I kwartale br. średni udział seriali TVP1 i TVP2 w czasie oglądania grupy 4+ stanowił 11,3 proc., a w grupie komercyjnej – 9,8 proc.; podczas gdy dla telenoweli ten udział wynosił odpowiednio – 20,1 proc. oraz 17,6 proc. W przypadku kabaretów mamy odpowiednio – 12,8 proc. (w grupie 4+) i 11,3 proc. (16-49 lat), teleturniejów – 19 proc. i 12 proc., talk-show – 3,4 proc i 2,5 proc., programów rozrywkowych dla dorosłych – 10,4 proc. oraz 9,7 proc (dane: Nielsen Audience Measurement)
Dopóki nie znamy dokładnych założeń programowych nowego kanału, trudno precyzyjnie oszacować jego oglądalność. Popularność wspomnianych kategorii programowych z anten TVP w różnych grupach wiekowych sugeruje, że TVP Rozrywka ma większą szansę na sukces wśród starszych widzów. Może na to wpływać także sentyment do archiwalnych programów (jak choćby Kabaret Starszych Panów) z anten publicznego nadawcy.
(15.04.2013)