OFBOR: ACNielsen Polska liderem branży badawczej
Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku ogłosiła wyniki audytu przychodów firm badawczych osiągniętych w 2012 roku.
Z audytu, któremu poddało się 16 firm, wynika, że w porównaniu z 2011 rokiem zmienił się lider (pod względem osiągniętych przychodów) branży badawczej. Agencja ACNielsen (118,9 mln zł przychodu w ub.r., wzrost o 5,6 proc. w porównaniu z rokiem 2012) wyprzedziła instytut Millward Brown (107,5 mln zł, spadek o 10,7 proc.). Na trzecim miejscu jest GfK Polonia (83,1 mln zł, wzrost o 4,8 proc.).
Kwotowo największy wzrost przychodów w ub.r. zanotowały: ACNielsen Polska (o 6,3 mln zł), GfK Polonia (o 3,8 mln zł), AGB Nielsen Media Research (o 3,5 mln zł).
Łączne przychody 16 firm badawczych, które poddały się audytowi w 2012 roku, były niższe o 4,9 proc. w stosunku do łącznych przychodów 14 firm audytowanych w 2011 roku. (GK)
(03.04.2013)
