Wiosna w pełni – życzymy Państwu spokojnego i radosnego wypoczynku w ten długi weekend  |  Na Press.pl najważniejsze newsy o mediach i reklamie na bieżąco  |  A już w poniedziałek zapraszamy do newslettera "Presserwis". Tam codziennie aż kilkadziesiąt materiałów  |  Chcesz zamówić "Presserwis"? Kliknij tutaj  |  Od 30 kwietnia w salonach prasowych również nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Wiosna w pełni – życzymy Państwu spokojnego i radosnego wypoczynku w ten długi weekend  |  Na Press.pl najważniejsze newsy o mediach i reklamie na bieżąco  |  A już w poniedziałek zapraszamy do newslettera "Presserwis". Tam codziennie aż kilkadziesiąt materiałów  |  Chcesz zamówić "Presserwis"? Kliknij tutaj  |  Od 30 kwietnia w salonach prasowych również nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Wiosna w pełni – życzymy Państwu spokojnego i radosnego wypoczynku w ten długi weekend  |  Na Press.pl najważniejsze newsy o mediach i reklamie na bieżąco  |  A już w poniedziałek zapraszamy do newslettera "Presserwis". Tam codziennie aż kilkadziesiąt materiałów  |  Chcesz zamówić "Presserwis"? Kliknij tutaj  |  Od 30 kwietnia w salonach prasowych również nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 03, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

OFBOR: ACNielsen Polska liderem branży badawczej

Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku ogłosiła wyniki audytu przychodów firm badawczych osiągniętych w 2012 roku.

Z audytu, któremu poddało się 16 firm, wynika, że w porównaniu z 2011 rokiem zmienił się lider (pod względem osiągniętych przychodów) branży badawczej. Agencja ACNielsen (118,9 mln zł przychodu w ub.r., wzrost o 5,6 proc. w porównaniu z rokiem 2012) wyprzedziła instytut Millward Brown (107,5 mln zł, spadek o 10,7 proc.). Na trzecim miejscu jest GfK Polonia (83,1 mln zł, wzrost o 4,8 proc.).
Kwotowo największy wzrost przychodów w ub.r. zanotowały: ACNielsen Polska (o 6,3 mln zł), GfK Polonia (o 3,8 mln zł), AGB Nielsen Media Research (o 3,5 mln zł).

 

Łączne przychody 16 firm badawczych, które poddały się audytowi w 2012 roku, były niższe o 4,9 proc. w stosunku do łącznych przychodów 14 firm audytowanych w 2011 roku. (GK)

Logo AC Nielsen
Heineken

(03.04.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.