Praktyki NC+ budzą wątpliwości UOKiK
Automatyczna migracja klientów do platformy NC+ budzi wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK w przyszłym tygodniu podejmie decyzje o ewentualnym postępowaniu.
Jak informuje Maciej Chmielowski z biura prasowego UOKiK, do Urzędu napływa coraz więcej skarg na dokonaną przez ITI Neovision wobec abonentów platformy N jednostronną zmianę warunków umów polegajcą na wprowadzeniu oferty NC+. Tylko w czwartek UOKiK otrzymał ponad 30 zgłoszeń telefonicznych w tej sprawie. Wybrani klienci otrzymują bowiem z pisma, z których wynika, że od maja ich dotychczasowa oferta zostanie zastąpiona przez NC+, a jeżeli nie akceptują zmiany - mogą wypowiedzieć umowę.
- Po wstępnej analizie zgłaszanych problemów przede wszystkim nasze wątpliwości budzi praktyka operatora polegająca na jednostronnej zmianie umowy zawartej na czas oznaczony - wyjaśnia Maciej Chmielowski z UOKiK. - Jeśli będą podstawy naruszenia zbiorowych interesów konsumentów nie wykluczamy podjęcia korków polegających na wszczęciu postępowania administracyjnego w tej sprawie. W tej chwili analizujemy napływające skargi, najpóźniej w przyszłym tygodniu podejmiemy decyzję o ewentualnym postępowaniu - informuje. (KOZ)
(29.03.2013)