Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 22, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Żywiec w nowej odsłonie chce trafiać do młodych

Grupa Żywiec zmieniła identyfikację wizualną swojej flagowej marki piwa.

Piwo Żywiec jest już sprzedawane w nowych butelakch i puszkach. Wprowadzenie nowych opakowań jest częścią zmian identyfikacji wizualnej marki. Uproszczono kolorystykę zostawiając trzy główne kolory: biel, czerwień i granat. W nazwie marki przywrócono historyczna pisownię „Ż” - nie tylko z kropką, ale i z kreską. Na etykietach opakowań pojawiło się srebro, które ma wyrażać nowoczesność, a rysunek tańczącej pary ma bardziej współczesny charakter.
Puszka Żywca ma dodatkowe tłoczenia oraz zawleczkę z wizerunkiem korony habsburskiej symbolizującej najwyższą jakość. Ta korona działa jak termoaktywny wskaźnik reagujący na zmianę temperatury: kiedy zmienia kolor na niebieski, oznacza to, że piwo jest idealnie schłodzone. Taka sama korona jest na butelce.
Nową identyfikację i projekty opakowań Żywca przygotował odpowiadający za tę markę zespół Grupy Żywiec wspólnie z agencją BNA.
Zgodnie z nowym pozycjonowaniem Żywiec ma być marką z segmentu premium, a przy tym otwartą, dynamiczną i odważną, skierowaną do osób w wieku 25 - 35 lat. Odświeżony wizerunek ma pokazywać inspirujące połączenie tradycji z nowoczesnością.
Zmiany w obrębie brandu rozpoczęły się w 2011 roku, kiedy na rynek wprowadzona została przełomowa butelka – pierwsza w Polsce zdobiona unikalnymi tłoczeniami butelka zwrotna. Zmiany widoczne są nie tylko na opakowaniach piwa. We współpracy z  designerem, Januszem Kaniewskim, który pracował m. in. dla Ferrari czy Fiata, marka wprowadza elegancką szklankę. Jej bryła ma dopsowywać się do dłoni, a barmanowi ułatwia odpowiednie dostawienie jej do nalewaka pod kątem 45 stopni, koniecznym do utworzenia idealnej piany. Poprzez wprowadzone zmiany marka unowocześnienia swój wizerunek i nadaje nowym opakowaniom szereg atrybutów podkreślających jej charakter premium.
Widoczne jest to również w kampanii reklamowej Żywca, która trwa od jesieni ub.r. pod hasłem "Polski apetyt na życie". Za kreację reklam
odpowiada agencja DDB, za planowanie i zakup mediów - MediaVest. (BG, PR)

(22.03.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.