Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 20, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Przybora i Zaniewski pierwszymi zwycięzcami konkursu AdMan

Kot Przybora i Iwo Zaniewski - laureaci konkursu AdMan za rok 2012 (fot. Marcin Obara)

Kot Przybora i Iwo Zaniewski, dyrektorzy kreatywni agencji PZL, wygrali pierwszą edycję konkursu AdMan. Konkurs dla branży reklamy zorganizował miesięcznik „Press”.

Kot Przybora i Iwo Zaniewski to dyrektorzy kreacji i założyciele agencji PZL. Zostali docenieni za wkład w budowę polskiej reklamy i tworzenie kreacji, która dla całego reklamowego środowiska stanowi wzór do naśladowania. - Bez wkładu teamu Przybora – Zaniewski kreacja w Polsce nie byłaby na takim poziomie, jak jest obecnie. To oni tak wysoko ustawili poprzeczkę – mówi Karol Jedliński z „Pulsu Biznesu”, jeden z jurorów konkursu AdMan.
Niestandardowa kreacja reklamowa jest wizytówką agencji PZL, w czym największa zasługa jej szefów. Przybora i Zaniewski od 20 lat stoją za najbardziej znanymi kampaniami w Polsce. Żubr, Polkomtel z Mumio, Bosman, Okocim czy Frugo to kanon najlepszych rodzimych produkcji reklamowych. - To wybór w pełni zasłużony, bo nie sposób mówić o polskiej reklamie, nie wskazując na case'y autorstwa Przybory i Zaniewskiego - komentuje Kinga Grzelewska, dyrektor zarządzająca i kreatywna Lowe GGK.
- Kiedy organizatorzy nalegali, abyśmy tu przyszli, myśleliśmy, że z racji wieku i stażu będziemy komuś coś wręczać. Nie spodziewaliśmy się, że to my będziemy laureatami - powiedział Iwo Zaniewski podczas dzisiejszej uroczystości rozstrzygnięcia konkursu, która miała miejsce w event club & art lounge Loft 44 w Warszawie.

Drugie miejsce w pierwszej edycji konkursu AdMan jury przyznało Rafałowi Baranowi, prezesowi Grey Group - za to, że po kilku latach stagnacji Grey Group całkowicie zmieniła wizerunek i wyraźnie wróciła do czołówki polskich agencji reklamowych. Świadczą o tym m.in. duża lista wygranych przetargów i najwyższe notowania w branżowych rankingach oceniających satysfakcję klientów.
Trzecie miejsce zajęli reprezentanci kreacji DDB Warszawa: senior art director Magda Drozdowska i senior copywriter Mateusz Książek. Dzięki temu teamowi polskie agencje wróciły z nagrodami z ubiegłorocznej edycji najbardziej prestiżowego konkursu reklamowego, jakim jest Cannes Liones. Reklama „Rozkład jazdy McDonald’s” otrzymała dwa srebrne Lwy w kategorii Media i jeden brązowy w kategorii Direct, dostała też wiele nagród na Międzynarodowym Konkursie Reklamy Golden Drum, w tym Grand Prix.
Czwarte miejsce w konkursie AdMan jury przyznało Pawłowi Kastoremu, prezesowi Corporate Profiles DDB Group - za wysokie standardy pracy, jakie w tej grupie stworzono i które dały efekty na wielu polach. Dzięki licznym inwestycjom grupa kierowana przez Kastorego odpowiada na wszystkie potrzeby klientów, ale nie przestała doceniać wagi kreacji – co zaowocowało nagrodami w najważniejszych branżowych konkursach (Cannes Liones i Golden Drum).
Piąte miejsce zdobył Jakub Bierzyński, prezes zarządu OMD. To jedyny polski dom mediowy, który otrzymał Złotego Lwa w Cannes. Bierzyński jest też publicystą branżowym, słynie z ciętego języka, bez ogródek mówi o polskim rynku mediów.
Wybór AdMana organizatorzy (redakcja „Press”) zdecydowali się oddać w ręce branży, uznając, że ona sama wie najlepiej, kogo tym tytułem powinno się uhonorować. To przedstawiciele branży mieli ocenić, komu spośród swoich szeregów takie wyróżnienie się należy. Głosować mogli (na specjalnie do tego przygotowanej stronie internetowej) reprezentanci wszystkich firm działających w obszarze komunikacji marketingowej: agencje reklamowe, agencje digitalowe, domy mediowe. Każda spółka mogła wskazać trzech kandydatów - a prawo do wypowiadania się w imieniu firmy mieli przedstawiciele jej managementu. Głosowanie pozwoliło wyłonić listę dwudziestu osób. Otrzymały one tę samą bądź zbliżoną liczbę punktów, dlatego - zgodnie z regulaminem - to redakcja miesięcznika „Press” podjęła ostateczną decyzję o sposobie wyboru finałowej piątki plebiscytu. Zadanie to powierzono pięciu dziennikarzom znającym polską branżę komunikacji i reklamy. Przewodniczącym jury została Agata Małkowska-Szozda, szefowa działu redakcji „Press” zajmującego się reklamą, marketingiem i PR.
Ideą konkursu AdMan jest wyróżnienie osób, których zawodowa działalność i postawa jest przykładem dla wszystkich profesjonalistów z branży. Oceniany był wkład kandydatów w rozwój szeroko pojętej branży reklamowej czy to poprzez działania we własnej firmie, czy na szerszym, branżowym forum. Tytuł AdMana mógł zdobyć kreatywny, menedżer czy też ktoś, kto skutecznie działał na rzecz podniesienia standardów, np. poprzez działanie w organizacjach branżowych, albo zajął miejsce w nowej, dotychczas nie eksplorowanej niszy marketingowej komunikacji i skutecznie poszerzył jej wpływy.
Partnerami konkursu AdMan są RMF FM i Samsung. (AMS)

Kot Przybora i Iwo Zaniewski - laureaci konkursu AdMan za rok 2012 (fot. Marcin Obara)
Iwo Zaniewski i Kot Przybora (fot. Marcin Obara)
Finaliści konkursu AdMan za rok 2012 (fot. Marcin Obara)

(20.03.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.