TV Puls planuje 10 proc. udziału w rynku
Dzięki wyłączeniom nie tylko zwiększamy zasięg techniczny TV Puls i Puls 2, ale też poprawia się jakość zasięgu TV Puls w stosunku do tego, z czym mamy do czynienia w nadawaniu analogowym, w którym nie zawsze jesteśmy obecni na głównych nadajnikach.
Po zaplanowanym na 19 marca kolejnym etapie wyłączenia analogu spodziewamy się dalszego wzrostu udziału w rynku – ale nie walczymy o to samym zasięgiem. Ważnym czynnikiem wzrostu naszych kanałów jest oferta programowa. Wyniki wymagają inwestycji i dlatego np. już teraz dbamy o ofertę serialową w access prime time, żeby przyzwyczaić widzów do oglądania tego pasma w TV Puls – i wraz ze wzrostem zasięgu wzmocnić ofertę i skorzystać z efektu skali. Myślę, że TV Puls stać na osiągnięcie na koniec roku co najmniej 10 proc. udziału w grupie 16-49 wśród odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej – tym bardziej, że notujemy już takie wyniki dobowe, a w weekendy jesteśmy w tym środowisku stacją drugiego lub trzeciego wyboru. Natomiast Puls 2 powinien zamknąć rok, przekroczywszy 4 proc. udziału w tej grupie.
Nadawanie cyfrowe jest tak kosztowne, że emitowanie programu niszowego nie ma ekonomicznego sensu. Bardzo ważne jest osiągnięcie efektu skali, która zapewni wysoką stałą widownię, a co za tym idzie umożliwi sprzedaż spotową – czyli z cennika a nie tylko w pakietach. Obsługujący nas broker stara się już taką formę sprzedaży wprowadzić.
(18.03.2013)