Magazyny mają się świetnie
„Wbrew temu, co czytamy w Internecie, wydawanie magazynów drukowanych to świetny biznes” – podkreślał David Carey, prezes Hearst Magazines na konferencji zorganizowanej przez serwis All Things. Prezes Hearst Magazines zauważył, że w ub.r. wzrosły wydatki na reklamę w sektorze moda i uroda, na czym mogły skorzystać magazyny dla kobiet. „Młode kobiety wciąż z entuzjazmem sięgają po magazyny” – powiedział Carey. Ale przyznał też, że młodzi mężczyźni są dla wydawców wyzwaniem. Jego zdaniem jednak „marki magazynów wciąż mają siłę”.
Szef Hearst Magazines za jedno z głównych wyzwań dla swojego wydawnictwa uważa rozwój dostarczania treści za pośrednictwem urządzeń mobilnych – tabletów i smartfonów. Poinformował, że już 40 proc. unikalnych użytkowników wchodzących na strony internetowe gazet jego wydawnictwa robi to przy pomocy urządzeń mobilnych. Jego zdaniem problemem są zbyt niskie ceny reklam wyświetlanych w telefonach.
David Carey zwrócił też uwagę, że pomimo, iż Internet jest wciąż darmowy, to tablety pomagają w zarabianiu na płatnych treściach. „Przyzwyczajamy naszych subskrybentów do płacenia za treści w formie cyfrowej” – dodał.
(06.03.2013)