Euro 2012, "M jak miłość" i "Jaka to melodia?" telewizyjnymi hitami 2012 roku
Spośród programów sportowych najwięcej widzów przyciągały w
ub.r. mecze polskiej reprezentacji na Euro 2012. Wśród audycji rozrywkowych
najpopularniejszy okazał się teleturniej "Jaka to melodia?", a wśród
seriali tradycyjnie triumfował "M jak miłość".
Pierwszą trójkę sportowych hitów telewizyjnych ubiegłego
roku tworzą transmitowane w TVP 1 mecze polskich piłkarzy z: Rosją – 13,40 mln widzów,
Grecją – 12,77 mln i Czechami – 12,65 mln. Wszystkie pozycje z pierwszej
dziesiątki programów sportowych dotyczą piłki nożnej (transmisje i studia).
Z kolei w kategorii seriali pierwsze miejsce zajął odcinek "M jak miłość"
z 9 stycznia ub.r., który zgromadził 7,94 mln widzów, drugie - "Ranczo"
z 4 marca ub.r. – 7,26 mln widzów (TVP 1), a trzeci był odcinek serialu "Na
dobre i na złe" z 28 listopada ub.r. – 6,03 mln widzów (TVP 2). Pierwszą
dziesiątkę zdominowały seriale Jedynki (oprócz wymienionego także "Ojciec
Mateusz", "Komisarz Alex", "Nad rozlewiskiem", "Siła
wyższa" i "Klan",) i Dwójki (także "Barwy szczęścia"),
a zamyka ją "W -11" z TVN.
Pozycje z wszystkich czterech największych telewizji znalazły się w
rankingu najchętniej oglądanych programów rozrywkowych, który otwiera "Jaka to melodia?" z
widownią 5,24 mln osób (1 stycznia ub.r.). Drugie i trzecie miejsce zajęły tu
programy TVN: "Masterchef" – 4,69 mln widzów (25 listopada ub.r.) i "Mam
talent" – 4,57 mln (13 października ub.r.). Najlepsza pozycja Dwójki:
Kabaret Moralnego Niepokoju z widownią 4,24 mln osób – jest na miejscu 4. (26
grudnia ub.r.), a show Polsatu "Tylko muzyka – Must be the music" –
na 7. (3,94 mln widzów, emisja 1 kwietnia ub.r.).
Statystyczny Polak na oglądanie telewizji poświęcał w ub.r. codziennie średnio
4 godziny i 3 minuty – nieco ponad minutę więcej niż w 2011 roku.
Pełny raport Nielsen Audience Measurement o telewizyjnych hitach 2012 roku – na
stronie Press.pl. (RUT)
(03.01.2013)










