TVP 1 i Polsat liderami 2012 roku
Największy udział w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów miał w ub.r. Program 1 Telewizji Polskiej. Z kolei w grupie komercyjnej triumfował Polsat.
Z danych Nielsen Audience Measurement za okres 1 stycznia – 30 grudnia 2012 roku wynika, że wszystkie stacje z pierwszej szóstki miały gorsze wyniki niż w analogicznym okresie 2011 roku. Udział lidera zestawienia, TVP 1, wyniósł w ub.r. 15,42 proc. (wobec 17,42 proc. w 2011 roku). Drugi był Polsat z udziałem 13,96 proc. (14,52 proc.), a tuż za nim TVN – 13,95 proc. (14,97 proc.). Dwójka miała 12,54 proc. udziału (13,26 proc.). W pierwszej szóstce znalazły się jeszcze stacje informacyjne: TVP Info i TVN 24, a dalej uplasowały się: filmowo-serialowy kanał TVN Siedem, ponadregionalne stacje TV 4 i TV Puls oraz powtórkowy Polsat 2.
Natomiast w grupie komercyjnej (osoby w wieku 16-49 lat) najpopularniejszy był Polsat z udziałem 15,70 proc. (16,45 proc.), a drugie miejsce zajął TVN – 14,77 proc. (16,11 proc.). Jedynka miała tu 12,06 proc. udziału (13,64 proc.), a Dwójka 10,81 proc. (11,85 proc.). Dalsze miejsca zajęły: TVN Siedem, TV 4, TV Puls, TVN 24, TVP Info i Polsat 2. Oprócz pierwszej czwórki w grupie 16-49 gorsze wyniki miały też TV 4 i TVP Info. (RUT)
(02.01.2013)










