Spadają wydatki na reklamę samochodów osobowych
Wydatki na reklamę telewizyjną samochodów osobowych w listopadzie br. skurczyły się o 28 proc. w porównaniu z poprzednim miesiącem - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Na wsparcie reklamowe w telewizji branża wydała w listopadzie 61,9 mln zł - 28 proc. mniej niż w październiku. Ograniczenie wydatków reklamowych jest spowodowane spadającą sprzedażą nowych aut na polskim rynku. W listopadzie, według Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, zarejestrowano 23,2 tys. nowych aut osobowych - o 6,7 proc. mniej, niż rok wcześniej.
W okresie od stycznia do listopada br. najsilniej reklamowaną marką był Opel - General Motors Polska wydał na jego wsparcie w telewizjach 52,5 mln zł. Drugi pod tym względem był Citroën (Citroën Polska) - 51,2 mln zł. Trzeci w rankingu jest Peugeot (Peugeot Polska) - 47,6 mln zł. (BG)
(19.12.2012)










