UOKiK sprawdzi, czy reklama Samsunga nie wprowadzała w błąd
Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów reklama producenta telewizorów Samsung mogła błędnie sugerować, że jest częścią rządowej kampanii informacyjnej dotyczącej cyfryzacji telewizji. Urząd wszczął postępowanie w tej sprawie.
Według UOKiK firma Samsung Electronics Polska w reklamie zawarła wiele elementów naśladujących spoty Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Postępowanie w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów powinno zakończyć się w terminie dwóch-trzech miesięcy. W przypadku potwierdzenia się zarzutów Urzędu przedsiębiorcy grozi kara finansowa – maksymalnie do 10 proc. przychodów.
Olaf Krynicki, PR manager Samsung Electronics Polska, nie chce sprawy komentować. – Zostaliśmy poproszeni przez UOKiK o złożenie wyjaśnień. W przewidzianym przez Urząd czasie odpowiemy na zadane nam pytania – informuje tylko.
KOZ










