Murdoch zamyka dziennik na tablety "The Daily"
![](/images/contents/photo_30059_1456628117_big.jpg)
Koncern News Corp. zamyka ”The Daily” - pierwszy dziennik ukazujący się wyłącznie z myślą o użytkownikach tabletów. Ostatnie wydanie tej cyfrowej gazety wyjdzie 15 grudnia br.
W oświadczeniu informującym o zamknięciu tytułu Rupert Murdoch, szef News Corp., napisał wczoraj: „»The Daily« od samego początku był odważnym eksperymentem e-wydawniczym, a także niezwykłym miejscem tworzenia innowacji. [...] Niestety, nie udało się nam znaleźć wystarczająco dużego grona czytelników tak szybko, abyśmy mogli mieć pewność, że ten model biznesowy ma szansę na stabilny rozwój".
Większość zatrudnionych w redakcji ”The Daily” zostanie przeniesiona do dziennika ”The New York Post”, a Jesee Angelo, redaktor naczelny ”The Daily”, zajmie stanowisko wydawcy tej gazety.
”The Daily” wydawany jest od lutego 2011 roku. Na początku dziennik zatrudniał 170 osób, jednak w lipcu br. zwolniono jedną trzecią zespołu. Według nieoficjalnych informacji przedsięwzięcie kosztowało koncern Ruperta Murdocha około 60 mln dol.
- Wycofanie się Murdocha z wydawania "The Daily" nie jest porażką, ale kolejnym dowodem na to, że bez marki i ustabilizowanej pozycji nie da się odnieść sukcesu rynkowego - mówi Jacek Czynajtis, prezes Optizen Labs.
KOZ
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)