Starlink: rynek reklamy skurczył się o 5 proc.
Po trzech kwartałach br. rynek reklamowy w Polsce wart był 5,79 mld zł i skurczył się o 5,3 proc. w stosunku do tego okresu 2011 roku - wynika z szacunków domu mediowego Starlink.
Trzeci kwartał br. był pod względem wydatków reklamowych słabszy od trzeciego kwartału ub.r. o 7,6 proc. Był też najsłabszy od początku tego roku. Jako najważniejsze czynniki mające wpływ na obecną sytuację na rynku reklamowym Lidia Kacprzycka, dyrektor zarządzająca w Starlinku, wskazuje m.in. redukcję budżetów w branży FMCG, tzw. efekt Euro 2012, nieznaczne spowolnienie gospodarcze w sektorze farmaceutycznym oraz w finansach. W jej opinii największy pozytywny wpływ na rynek reklamy miały działania w branży handlowej.
Według szacunków Starlinka, po trzech kwartałach wzrost przychodów notuje jedynie Internet (o 9,8 proc.) i reklama kinowa ( o 11,5 proc.).
Jak podaje Starlink, wydatki reklamowe branży FMCG wciąż maleją. Po trzech kwartałach br. z rynku odpłynęło ponad 206,5 mln zł. Po trzech kwartałach największy wolumenowy wzrost wydatków reklamowych ma handel. Reklamodawcy z tego segmentu wydali więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku o 26,4 mln złotych. (BG, PR)
(20.11.2012)











