Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 07, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dzięki oszczędnościom TVN udało się wypracować zysk w trzecim kwartale 2012

Zysk netto grupy TVN, przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w trzecim kwartale 2012 roku 62 mln zł, a przychody ze sprzedaży grupy wyniosły 310,9 mln zł (spadek o 7 proc.) - wynika z raportu spółki. Zysk to efekt oszczędności wprowadzonych w spółce, a mniejsze przychody wynikają ze słabej sytuacji na rynku reklamy telewizyjnej.

Wskaźnik EBITDA TVN wzrósł o 4,6 proc. do 84,7 mln zł. Włączając wyniki platformy N i grupy Onet (aktywa przeznaczone do sprzedaży) wskaźnik EBITDA spadł o 10,7 proc. do 95,5 mln zł, a tzw. porównywalne przychody wzrosły o 1 proc. do 570 mln zł.
TVN odnotował zysk netto z działalności kontynuowanej w wysokości 49 mln zł w porównaniu ze stratą netto z działalności kontynuowanej w wysokości 283,5 mln zł w analogicznym okresie 2011 roku.
Przychody ze sprzedaży segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej TVN spadły w trzecim kwartale o 6,9 proc. do 304,3 mln zł. Przychody ze sprzedaży spotów reklamowych spadły o 7,6 proc. - do poziomu 212 mln zł. Przychody ze sponsoringu TVN obniżyły się o 2 mln zł do 24 mln zł w trzecim kwartale. Opłaty za kanały tematyczne wzrosły o 6 proc. rok do roku, i wyniosły 54 mln zł, głównie dzięki średniemu wzrostowi bazy subskrybentów o 4 proc. EBITDA segmentu telewizyjnego obniżyła się o 3 proc. rok do roku i wyniosła 97 mln zł. "Wynik ten jest efektem niższych przychodów z reklamy telewizyjnej i sponsoringu odzwierciedlających sytuację rynkową, które zostały z nadwyżką zrekompensowane przez ograniczenie kosztów. Jednak dodatkowe 4 miliony zł kosztów związanych z emisją kanału TTV uruchomionego w styczniu tego roku doprowadziło ostatecznie do tego spadku EBITDA" - podał TVN.
W trzecim kwartale segment cyfrowej płatnej telewizji satelitarnej TVN zwiększył swoje przychody o 18,1 proc., do 218,8 mln zł. "Głównymi czynnikami wzrostu była baza abonencka na poziomie 991 tysięcy, wyższa o 16 proc. rok do roku, w połączeniu z miesięcznym ARPU utrzymanym powyżej 61 zł. Wskaźnik odejść abonentów za ostatnie 12 miesięcy wyniósł 12,7 proc. i był również istotnym elementem utrzymania wzrostu liczby klientów" - informuje spółka.
EBITDA płatnej telewizji zmniejszyła się o prawie 7 mln zł rok do roku osiągając ujemny wynik na poziomie 2 mln zł w trzecim kwartale. "Spadek ten, podobnie jak w pierwszych dwóch kwartałach, jest wynikiem wyższych kosztów programowych, zarówno zmiennych - będących efektem wzrostu bazy abonenckiej, jak i stałych - dotyczących umów na wyłączność w dostępie do bibliotek filmowych z wytwórnią 20th Century Fox i niezależnym dystrybutorem firmą Monolith, które weszły w życie w styczniu tego roku" - poinformował TVN.
Przychody ze sprzedaży segmentu online TVN spadły o 10,0 proc. do 57,6 mln zł. "Spadek ten wynika głównie z osłabienia rynku reklamy internetowej. W rezultacie, przychody segmentu online za okres trzech kwartałów 2012 roku zmniejszyły się o 6 proc., do poziomu 183 milionów zł" - napisano w komunikacie.
Na dzień 30 września 2012 roku dług netto spółki wyniósł 2,7 mld zł. Spółka podtrzymała, że pieniądze uzyskane ze sprzedaży 75 proc. Grupy Onet zostaną przeznaczone na zmniejszenie tego zadłużenia. TVN otrzymał już większość należnej zapłaty w wysokości 918 mln zł, pozostałe 38 mln zł ma być uregulowane do końca br. (GK, PAP)

 

(07.11.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.