Komisja Etyki Reklamy: radiowy spot Alior Banku wprowadza w błąd
Komisja Etyki Reklamy uznała radiowy spot Alior Banku zaczynający się od słów "Pozwoliliśmy sobie na chwilę przerwać blok reklamowy" za sprzeczny z zasadami etyki i wprowadzający konsumentów w błąd.
Choć nie jest to pierwsza reklama rozpoczynająca się od takiego zwrotu, jest pierwszą, na którą do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga. A KER ocenia tylko te reklamy, które zostaną do niej zgłoszone. Uznała, że spot Alior Banku narusza Kodeks Etyki Reklamy i wprowadza w błąd. - Określenie "Pozwoliliśmy sobie na chwilę przerwać blok reklamowy" zarezerwowane jest dla jakiś ważnych wydarzeń - wyjaśnia Konrad Drozdowski z KER. Zdaniem Komisji spot banku nadużywa zaufania odbiorcy i wykorzystuje brak jego doświadczenia lub wiedzy. Alior Bank w pisemnym oświadczeniu poinformował, że nie zgadza się z zarzutami. Tłumaczy, że reklama została wyemitowana w wyznaczonym do tego bloku reklamowym. Informuje, że jest skierowana do konsumenta roztropnego, racjonalnego i wyedukowanego. Zaznacza, że celem reklamy było wywołanie zainteresowania u odbiorcy, a nie wprowadzenie go w błąd.
Z treści skargi, jaka wpłynęła do KER, wynika, że skarżący nie uważa, iż oznaczenie bloku reklamowego, w ramach którego wyemitowano spot, było niewystarczające dla odróżnienia przekazu reklamowego od innej treści. Na to Alior Bank odpowiada, że skoro skarżący wie, iż przekaz był reklamą i emitowany był w wydzielonym bloku, nie mógł zostać wprowadzony w błąd co do charakteru przekazu.
Decyzje KER są formą rekomendacji i nie mają wpływu na to, czy reklama zostanie zaniechana. Z Alior Bankiem nie udało się nam skontaktować, by uzyskać informację, czy zaniecha emisji spornego spotu. (DR)
(22.10.2012)










