Ekspozycje marki Red Bull w relacjach ze skoku Baumgartnera warte 300 tys. zł

Ponad 300 tys. zł wyniósł ekwiwalent reklamowy ekspozycji marki Red Bull w polskich stacjach telewizyjnych w relacjach ze skoku Feliksa Baumgartnera ze stratosfery - wyliczyła firma Pentagon Research.
W pięciu wziętych pod uwagę stacjach - TVP 1, TVP 2, TVN i Polsacie oraz TVN 24, która transmitowała skok - firma zanotowała 336 efektywnych ekspozycji marki Red Bull, sponsora wydarzenia, z czego ok. 300 w TVN 24. W rezultacie większość z 301,4 tys. zł wyliczonego ekwiwalentu reklamowego, bo aż 204,7 tys. zł, to wartość reklamowa czasu przeznaczonego na transmisję przez tę stację.
- Lepszego zwrotu z inwestycji, która globalnie wyniosła podobno około trzydziestu milionów dolarów, do dziś chyba nikt nie wymyślił - mówi Marcin Kalkhoff, dyrektor strategii Lowe GGK. Jego zdaniem marka bardzo dużo zyskała wizerunkowo, choć też dużo ryzykowała w przypadku niepowodzenia projektu i śmierci Feliksa Baumgartnera. - Red Bull świetnie wpisuje się w dzisiejszy trend eskalowania emocji. W sytuacji, gdy mamy nadmiar komunikatów, w większości sensacyjnych, ciężko się przebić ze swoim. Marce Red Bull się to udaje - zauważa Kalkhoff. (TW)
(17.10.2012)
