Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 16, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reklama Perspiblocka dyskryminuje tych, którzy się pocą

Reklama preparatu Perspiblock (Aflofarm Fabryka Leków) jest szkodliwa społecznie, ponieważ utrwalając negatywne stereotypy, może mieć niekorzystny wpływ na dzieci i młodzież - orzekła Komisja Etyki Reklamy działająca przy Radzie Reklamy.

Przedmiotem skargi była reklama suplementu diety Perspiblock - tabletek powstrzymujących wydzielanie potu. Jej akcja dzieje się w przedziale pociągu, w którym pocącego się mężczyznę kopie dziecko, a jego matka mówi "Nie kop pana, bo się poci...".
W opinii skarżących reklama pokazuje nie tylko bezczelne zachowanie dziecka, ale też promuje zgodę na takie zachowania m.in. poprzez ignorancję i chamstwo matki. Zwrócili oni uwagę, że reklama emitowana była w czasie, gdy telewizję oglądają dzieci i pokazywała, że można stosować przemoc bez jakichkolwiek konsekwencji. Jeden ze skarżących konsumentów wniósł dodatkowo, że reklama jest nieetyczna, poniża i uwłacza godności człowieka, który ma problem z poceniem się i nie ma na to wpływu.
Przedstawiciele Aflofarmu nie odpowiedzieli na skargę i nie uczestniczyli w posiedzeniu KER. Ta zaś uznała, że reklama telewizyjna Perspiblocka jest szkodliwa społecznie, narusza dobre obyczaje, a przedstawione w niej zachowanie ma podwójnie negatywny wydźwięk – propaguje niewłaściwe wzorce wychowawcze i dyskryminuje. (BG)

(16.10.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.