Presspublica nie ma umowy na licencję "Bloomberg Businessweek"

Polska edycja dwutygodnika ekonomicznego "Bloomberg Businessweek" ma się pojawić na rynku ponownie 22 października br. Grzegorz Hajdarowicz, prezes Presspubliki, prowadzi zaawansowane rozmowy na temat współpracy z właścicielem licencji pisma, agencją Bloomberg L.P.
"Prowadzimy w tej sprawie rozmowy, współpraca musi opierać się na korzystnej dla obu stron umowie, a takiej nie da się podpisać impulsowo. Myślę, że w tym tygodniu umowa zostanie podpisana i że 22 października tytuł znajdzie się w kioskach” - napisał wczoraj wieczorem w komunikacie Grzegorz Hajdarowicz.
Mimo braku umowy licencyjnej na wydawanie dwutygodnika Presspublica (wydawca m.in. "Rzeczpospolitej" i "Parkietu Gazety Giełdy") już sprzedaje w nim powierzchnię reklamową. Ponieważ tytuł nie trafi dziś do kiosków, jego dwutygodniowy cykl wydawniczy zostanie przerwany.
Ostatni numer "Bloomberg Businessweek Polska", wydawany przez poprzedniego wydawcę - Platformę Mediową Point Group, ukazał się 1 października br. PMPG zrezygnowała z wydawania dwutygodnika, bo okazał się nierentowny. Michał M. Lisiecki, prezes PMPG, namawiał wówczas Hajdarowicza do przejęcia pisma.
W siedzibie Presspubliki – jak mówią jej pracownicy - stoją już biurka przygotowane dla redakcji "Bloomberga". Nie wiadomo jednak, kto zostanie redaktorem naczelnym. Cezary Szymanek, poprzedni naczelny "Bloomberg Businessweek Polska", stanowczo zaprzecza, by miał kierować tym tytułem. Prawdopodobnie pismo będą tworzyć dziennikarze Presspubliki, choć mówi się też o przyjęciu kilku osób z zewnątrz.
– Presspublica jest najbardziej prawdopodobnym nabywcą licencji Bloomberga. Może wykorzystać synergię między tym pismem a stronami gospodarczymi i stronami "Parkietu". Może też promować magazyn na stronach swoich tytułów – mówi wydawca jednego z tygodników, który prosi o niepodawanie nazwiska. (MW)
(15.10.2012)
