Polkomtel zmienia agencję reklamową, Mumio zniknie ze spotów Plusa

Agencja reklamowa Change Communications z grupy Change Integrated wygrała trwający od marca br. przetarg na obsługę reklamową ATL marki Plus (Polkomtel). Znikną reklamy z udziałem kabaretu Mumio.
Jak informuje Polkomtel, zaprezentowana przez agencję Change Communications "strategia i ogólna koncepcja kreatywna w największym stopniu odpowiadały oczekiwaniom co do nowego sposobu komunikacji marki Plus". Pierwszą kampanią zrealizowaną w nowym formacie kreatywnym będzie kampania promująca ofertę świąteczną.
Change i Polkomtel podpiszą bezterminową umowę o współpracy. Agencja będzie pracować dla trzech linii biznesowych Plusa: oferty abonamentowej, mix oraz oferty dla małych i średnich firm. Obsługa szybkiego Internetu LTE i usług pre-paid pozostanie w rękach Agencji 303 należącej do grupy Young & Rubicam Brands.
Rozstrzygnięcie przetargu powoduje, że z telewizji znikną spoty z udziałem kabaretu Mumio, których autorem była agencja PZL - dotychczas obsługująca Plusa. Dotarła ona do finału przetargu, ale przegrała z Change i Polkomtel kończy z nią współpracę. Format z Mumio po raz pierwszy pojawił się w reklamach Plusa w 2005 roku.
Z nieoficjalnych informacji wynika, że Change ma obsługiwać Plusa za kwotę nawet kilkadziesiąt procent mniejszą od wynegocjowanej wcześniej w przetargu przez PZL. Jowita Michalska, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej Polkomtelu, nie potwierdza tych informacji. - To nieprawda. Generalnie obniżyliśmy mocno koszty w tym roku, agencje zarobią na nas mniej niż w 2011 roku, ale przetarg nie był kosztowy, tylko strategiczno-kreatywny i stał na bardzo wysokim poziomie - zapewnia Michalska. Zaznacza, że operator Plusa zmienił sposób wynagradzania agencji reklamowych, ale nie podaje szczegółów.
W 2011 roku Polkomtel wydał na reklamę w mediach (telewizja, radio, prasa, kina, outdoor) 517,7 mln zł, o 26,2 proc. mniej niż w 2010 roku (dane cennikowe: Kantar Media). (TW)
(08.10.2012)
