Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 31, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Cyfrowy Polsat wypracował 100 mln zł zysku netto

Cyfrowy Polsat w drugim kwartale br. zanotował wzrost przychodów i zysku netto. Spółka zapowiada kolejne kanały tematyczne oraz cykliczne transmisje w systemie pay-per-view.

W drugim kwartale br. przychody Cyfrowego Polsatu w porównaniu z tym okresem ub.r. wzrosły o 14 proc. – do 715 mln zł. EBITDA zwiększyła się o 24 proc. – do 270 mln zł, a marża EBITDA urosła z 34,6 proc. do 37,8 proc. Spółka osiągnęła 100 mln zł zysku netto (wzrost o 43 proc.). – Nasze wyniki są zgodne z konsensusem rynkowym, natomiast w przypadku EBITDA i marży EBITDA nawet powyżej – skomentował na wczorajszej konferencji prasowej Tomasz Szeląg, członek zarządu Cyfrowego Polsatu ds. finansowych.
Przychody tzw. dawnego Cyfrowego Polsatu wyniosły 441 mln zł (wzrost o 11 proc.), a zysk netto – 35 mln zł (spadek o 82 proc.). Z kolei przychody Telewizji Polsat spadły o 7 proc. – do 296 mln zł, a zysk netto o 21 proc. – do 72 mln zł.
Na koniec czerwca br. Cyfrowy Polsat miał 3,54 mln abonentów usługi telewizji satelitarnej, co oznacza, że baza abonentów w drugim kwartale br. zwiększyła się jedynie o 132 klientów. W drugim kwartale br. w porównaniu z tym okresem ub.r. liczba klientów zwiększyła się jednak o 81 tys. Cyfrowy Polsat podał, że z kolei w pierwszym półroczu pozyskał 126 tys. nowych abonentów.
Wskaźnik churn (odpływu abonentów) wyniósł 9,2 proc. – Nasze usługi cieszą się dużym poziomem akceptacji wśród klientów, odzwierciedleniem tego stanu jest niski churn – mówił na konferencji Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu. ARPU (średni miesięczny przychód na abonenta) pakietu familijnego zwiększyło się rok do roku z 43,2 zł do 45,9 zł, a pakietu mini – z 11,6 zł do 13,2 proc.
Liczba użytkowników dostępu do Internetu, w porównaniu rok do roku, wzrosła o 57 tys., do 99 tys., a usługi telefonii komórkowej - o 11 tys., do 141 tys. Dominik Libicki poinformował, że z kolei czwarty, płatny multipleks naziemnej telewizji cyfrowej (usługa TV Mobilna) stanowi już 10 proc. sprzedaży Cyfrowego Polsatu. Dodał, że dziennie usługę zamawia ok. 100 klientów.
Dominik Libicki poinformował, że trwają prace nad kolejnymi kanałami tematycznymi Polsatu. – Jeden jest już bardzo zaawansowany, ale nie mogę zdradzić szczegółów – mówi. Ma to być kanał tworzony wspólnie z partnerem. Dopytywany na konferencji, czy wystartuje w tym roku, odpowiada: – Jeśli zakończymy projekt sukcesem, to tegoroczny termin jest realny.
Cyfrowy Polsat dalej będzie oferować klientom transmisje w modelu pay-per-view (PPV). Czerwcową walkę bokserską Pawła Głażewskiego z Royem Jonesem Juniorem, jak przekazał Libicki, w systemie PPV zamówiło kilkadziesiąt tysięcy abonentów platformy. Kolejny pojedynek (Mariusz Pudzianowski zmierzy się z Christosem Piliafasem) w PPV Cyfrowy Polsat udostępni we wrześniu. Następne gale bokserskie Cyfrowy Polsat zaoferuje w tym systemie w czwartym kwartale br. – Stanie się to chyba cyklicznym i ważnym elementem naszej oferty programowej, który będzie miał wpływ na budowę ARPU – stwierdził wczoraj Libicki. (KOZ)

(31.08.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.