Amber Gold był dużym klientem reklamowym, szczególnie dla prasy

Amber Gold był dużym klientem reklamowym, szczególnie dla prasy
W pierwszym półroczu 2012 wydatki reklamowe firmy Amber Gold i należących do niej linii lotniczych OLT Express wyniosły 66,1 mln zł - oszacował Kantar Media.
Z danych cennikowych netto, a więc bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów, wynika, że reklama marki Amber Gold i oferty finansowej tej firmy w pierwszym półroczu br. kosztowała 20,6 mln zł. Aż dwa razy więcej - 45,6 mln zł - kosztowała w tym czasie reklama tanich linii lotniczych OLT Express, które pod koniec lipca br. odwołały swoje loty.
Kantar Media w swoich obliczeniach uwzględnił telewizję, radio, gazety codzienne i czasopisma, outdoor i kina. Reklamy Amber Gold w samej prasie wyceniono na 11,9 mln zł. Najwięcej zleceń trafiło do "Rzeczpospolitej" - 2,9 mln zł, i "Gazety Wyborczej" - 2,6 mln zł. Reklam Amber Gold nie przyjmował "Puls Biznesu", bo podmiot ten znajdował się na liście ostrzeżeń publicznych Komisji Nadzoru Finansowego. (GK)
(16.08.2012)
