Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 08, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Presspublica zlikwiduje obie drukarnie

Presspublica, wydawca m.in. "Rzeczpospolitej" i "Uważam Rze", likwiduje należące do niej drukarnie w Koninku (Wielkopolskie) i podwarszawskim Raszynie.

Jak informuje Karolina Chałkowska z biura komunikacji Presspubliki, zarząd spółki zdecydował się na zamknięcie drukarni w Koninku z powodów biznesowych. - Konsekwencją tej decyzji jest wypowiedzenie umów pracownikom tej drukarni. Zarówno nieruchomości, jak i maszyny zostały wystawione na sprzedaż - oświadcza Chałkowska.
Pod koniec czerwca wypowiedzenie dostali pracownicy drugiej drukarni Presspubliki, w podwarszawskim Raszynie. - Ona również przeznaczona jest do likwidacji - mówi Piotr Kościński, przewodniczący związku zawodowego "Solidarność" w Presspublice. - W sumie pracę w naszych drukarniach straciło ok. 80 osób, myślę, że to już koniec zwolnień grupowych, które zgodnie z deklaracją miały objąć maksimum 100 osób -
- Presspublica w dalszym ciągu drukuje swoje tytuły w dwóch drukarniach należących do spółki - zapewnia Karolina Chałkowska. Zarząd Presspubliki nie ujawnia, komu zamierza zlecić druk swoich tytułów po sprzedaży swoich maszyn drukarskich. Nieoficjalnie mówi się, że chce powierzyć to zadanie Agorze SA, a kupnem maszyn zainteresowani są klienci z Azji. Nie wiadomo, co zrobią klienci likwidowanych drukarni Presspubliki. W Koninku drukuje się m.in. "Super Express" (Murator SA) i "Przegląd Sportowy" (Ringier Axel Springer Polska).
- W Koninku drukujemy mniej więcej jedną czwartą nakładu "Super Expressu", prowadzimy rozmowy z kilkoma innymi drukarniami w tym rejonie Polski - mówi Zbigniew Benbenek, szef rady nadzorczej ZPR SA, właściciela Muratora. - Nie będziemy mieć problemu, bo nakłady prasy spadają, a istniejące zakłady mają wolne moce przerobowe - dodaje.
- Z drukarnią w Koninku współpracujemy na dotychczasowych zasadach, żadna oficjalna informacja o zamiarze likwidacji tej drukarni do nas nie dotarła - mówi Anna Gancarz-Luboń, rzeczniczka prasowa Ringier Axel Springer Polska. (JF)

(08.08.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.