Użytkownicy nowych technologii dostrzegają zanik bezpośrednich kontaktów międzyludzkich
Co trzecia osoba korzystająca z nowych technologii twierdzi, że przynajmniej raz żałowała zamieszczenia w sieci poufnych informacji o sobie - wynika z globalnego raportu "Prosumer Report Cyfrowe życie" opublikowanego przez agencję Euro RSCG Sensors.
Raport badał tzw. prosumentów, czyli konsumentów wyróżniających się m.in. otwartością na innowacje technologiczne i indywidualizmem, sceptyków wobec reklam. Aż 75 proc. prosumentów, a 41 proc. zwykłych konsumentów, uważa, że obecność w social mediach czyni ich dobrze poinformowanymi. 32 proc. respondentów przyznało, że przynajmniej raz żałowali zamieszczenia w sieci poufnych informacji o sobie. Prawie połowa prosumentów i 1/3 konsumentów sądzi jednak, że obecność w sieci pozytywnie wpływa na ich życie towarzyskie. Z jednej strony 70 proc. prosumentów i 60 proc. konsumentów podkreśla, że dzięki nowym technologiom może utrzymywać stały kontakt z rodziną, a z drugiej strony aż 91 proc. prosumentów i 82 proc. konsumentów niepokoi się o zanik bezpośrednich kontaktów międzyludzkich.
Badanie "Prosumer Report Cyfrowe życie" przeprowadzone zostało przez Euro RSCG Sensor i Market Probe International wśród 7213 dorosłych osób w 19 krajach. W Polsce badaniem zostały objęte 503 osoby. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI (wywiad przeprowadzony za pomocą udostępniania respondentom kwestionariusza internetowego) latem ub.r. (DR, PR)
(23.07.2012)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)