Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 23, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kilkaset firm zostało nowymi klientami telewizji

Przybywa reklamodawców, którzy decydują się na kampanię w telewizji - w pierwszym półroczu było to ok. 300 nowych firm. Największym klientem telewizji był koncern Unilever.

– Mimo stagnacji na rynku reklamy, w telewizji obserwujemy napływ nowych reklamodawców – informuje Wojciech Kowalczyk, dyrektor marketingu w firmie brokerskiej Atmedia. Podaje, że aż 384 reklamodawców w danych Nielsen Audience Measurement z tego roku nie pojawia się w zestawieniach za ub.r. Po części może być to efekt metodologii (firma, która zmieniła nazwę czy właściciela pojawia się w monitoringu jako nowa). – Jednak nawet po uwzględnieniu tego i tak zostaje ponad 300 nowych podmiotów. To robi wrażenie, jeśli zestawić je z liczbą 1061 aktywnych klientów telewizji w pierwszym półroczu bieżącego roku – analizuje Kowalczyk. Lecz jak podkreśla, ci nowi reklamodawcy w znikomym stopniu są wstanie zmienić tendencje na rynku reklamy. – Ich wydatki stanową około czterech procent przychodów reklamowych telewizji. Tylko dziesięciu z nich w pierwszym półroczu zainwestowało w telewizję więcej niż milion złotych – podaje dyrektor marketingu Atmedia. – Najbardziej widoczne spośród nowych reklamodawców były firmy OLT i Kaufland – wymienia.
Jak wynika z danych cennikowych Nielsen Audience Measurement, największym klientem telewizji był w pierwszym półroczu koncern Unilever, który przeznaczył na reklamę w tym medium 393,9 mln zł - o 1,2 proc. więcej niż w pierwszym półroczu ub.r. (to są dane bez rabatów). Spośród dziesięciu największych reklamodawców telewizji znacząco wydatki na reklamę w niej zwiększyły: PTK Centertel (operator sieci Orange) – o 47,3 proc., koncern farmaceutyczny Aflofarm – o 91,1 proc. i Polska Telefonia Cyfrowa (T-Mobile) – o 35,3 proc. Z kolei o 6,4 proc. większy budżet na telewizję miała w pierwszym półroczu br. firma P4 (Play).
Swoje budżety telewizyjne zmniejszyły w pierwszym półroczu: Nestlé – o 36,5 proc., Polkomtel (Plus) – o 26,3 proc., Procter & Gamble – o 14,1 proc., Danone – o 24 proc. i Reckitt Benckiser – o 10,2 proc. (KOZ)

http://chart.apis.google.com/chart?chxl=0:|Unilever|PTK+Centertel|Aflofarm|Polska+Telefonia+Cyfrowa|Nestle|Polkomtel|Procter+%26+Gamble|Danone|Reckitt+Benckiser|P4|1:|%2B+++1%2C2+proc.|%2B+47%2C3+proc.|%2B+91%2C1+proc.|%2B+35%2C3+proc.|-++36%2C5+proc.|-++26%2C3+proc.|-++14%2C1+proc.|-++24%2C0+proc.|-++10%2C2+proc.|%2B+++6%2C4+proc.|2:|Dane%3A+Nielsen+Audience+Measurement%2C+stycze%C5%84+-+czerwiec+2012&chxp=0,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1|1,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1|2,-20&chxr=0,0.4,10.5|1,0.4,10.5|2,-7,100&chxs=0,000000,11.5,1,l,676767|1,18459F,13,-1,_,676767|2,000000,10.5,-0.5,l,676767&chxt=y,r,x&chbh=15,0,9&chs=700x295&cht=bhg&chco=3366CC&chds=0,445&chd=t:393.9,362.3,330.4,309.9,186.4,186.1,181.3,168.5,154.5,144.7&chdlp=b&chma=|0,5&chm=N+,000000,0,0:11,12,1&chtt=Firmy%2C+kt%C3%B3re+najwi%C4%99cej+wyda%C5%82y+na+reklam%C4%99+w+telewizji+w+I+p%C3%B3%C5%82roczu+(w+mln+z%C5%82)&chts=000000,13.5

(23.07.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.