Ponad pół miliona widzów oglądało "Piąty stadion" w TVP

Emitowany przez Telewizję Polską miniserial "Piąty stadion" przyciągał średnio 550 tys. widzów. Jego odcinki pokazano w sumie 918 razy.
"Piąty stadion" to rozgrywający się w pubie serial, nawiązujący do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012. Sponsorem 63-odcinkowej produkcji była należąca do portfolio Kompanii Piwowarskiej SA marka Tyskie, niebędąca oficjalnym sponsorem turnieju. Króciutkie, minutowe odcinki "Piątego stadionu" telewizja publiczna pokazywała od 9 kwietnia do 2 lipca (finałowy mecz rozegrano 1 lipca) o różnych porach w TVP 1, TVP 2 i TVP Info, powtarzając je wielokrotnie. Najczęściej – 350 razy – "Piąty stadion" był nadawany w Jedynce, gdzie oglądało go średnio 870 tys. osób. Dwójka pokazała tę produkcję 230 razy, przy średniej widowni 510 tys. osób, a TVP Info – 338 razy, gromadząc 260 tys. widzów.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podejrzewała, że "Piąty stadion" łamał ustawę o radiofonii i telewizji, tzn. udawał audycję, będąc w rzeczywistości reklamą. Niepokój regulatora wzbudziło zwłaszcza lokowanie produktu (piwo), bo niektóre odcinki serialu były emitowane przed godziną 20 - a więc w porze, gdy taka reklama jest zakazana. Okazało się jednak, w odcinkach pokazywanych przed godz. 20 nie widać nazwy piwa i serialowi nie można niczego zarzucić.
Dane: Nielsen Audience Measurement. (RUT)
(09.07.2012)
