Podczas Euro 2012 w DVB-T zyskują anteny TVP i kanały muzyczne
Program 1 Telewizji Polskiej stał się w czasie rozgrywek Euro 2012 najpopularniejszą stacją wśród widzów odbierających sygnał telewizyjny tylko z naziemnych nadajników cyfrowych (DVB-T). Jedynka wyprzedziła dotychczasowego lidera DVB-T - Polsat.
Od początku mistrzostw Europy w piłce nożnej (8-26 czerwca) TVP 1 przyciągał średnio 120 tys. widzów DVB-T (średnia dobowa widownia). To 60 proc. więcej niż Jedynka gromadziła przed Euro (1 maja–7 czerwca). Na drugie miejsce wyszła Dwójka ze średnią widownią 84 tys. osób (wzrost o 36 proc.). Straciły za to: Polsat (4 proc.), który z widownią 75 tys. zajął trzecie miejsce, i TVN mający widownię 60 tys. (spadek o 15 proc.).
W pierwszej 10. stacji DVB-T widownię, oprócz głównych anten TVP, zwiększyły także: TVP Info, TV Puls, TVN Siedem, Eska TV i Polo TV.
Jednak nie wszystkie stacje zwiększyły widownię na tyle, by poprawić swój udział w rynku DVB-T. Pod tym względem, oprócz anten Telewizji Polskiej, zyskały tylko kanały muzyczne Eska TV i Polo TV. Udział TVP 1 wyniósł 23,2 proc. (przed Euro: 17,4 proc.), a TVP 2 – 16,3 proc. (14,4 proc.). Dane: Nielsen Audience Measurement. (RUT)
(28.06.2012)










