Biedronka najbardziej kojarzona z Euro 2012

Biedronka, sponsor polskiej reprezentacji, jest marką najmocniej kojarzoną z Euro 2012 - wynika z najnowszego badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych.
Biedronkę wskazywało 55 proc. respondentów. Na drugim miejscu znalazła się Coca-Cola, oficjalny sponsor turnieju i partner narodowy, wymieniana przez 47 proc. badanych. Na trzeciej pozycji (40 proc.) uplasowała się marka Tyskie, która w tym sezonie nie sponsoruje turnieju ani reprezentacji, ale – jak zauważa Interaktywny Instytut Badań Rynkowych – dzięki swojej komunikacji reklamowej zdołała wzbudzić w odbiorcach silne skojarzenia z mistrzostwami. Za nią znalazły się inne marki piwa: Warka – sponsor reprezentacji piłkarskiej (33 proc. wskazań) i Carlsberg – oficjalny sponsor i partner narodowy (26 proc.). Tuż za Carlsbergiem, z bardzo podobnymi wynikami uplasowały się: McDonald’s (24 proc.), Adidas (22 proc.), Wedel (21 proc.) i Orange (19 proc.). Pierwszą dziesiątkę zamyka Pepsi Cola (17 proc.).
Badanie "Monitoring reklam na Euro 2012" realizowane jest metodą CAWI (ankieta internetowa) na reprezentatywnej próbie 1,5 tys. polskich internautów w wieku 15+. (KOZ, PR)
(08.06.2012)
