Bank Pekao zrezygnował z żubra w logotypie

Bank Pekao, narodowy sponsor i oficjalny bank Euro 2012, wykorzystuje ten turniej do wprowadzenia nowych produktów i identyfikacji wizualnej swojego właściciela - Grupy UniCredit.
W nowym logotypie Banku Pekao nie ma już charakterystycznego żubra i niebieskiego koloru. Bank przyjął identyfikację wizualną swojego właściciela, Grupy UniCredit. Firma zmienia identyfikację wizualną chwilę przed Euro 2012, bo chce wykorzystać fakt, że jest sponsorem narodowym turnieju i dzięki temu dotrze do milionów oglądających transmisje z mistrzostw. Bank Pekao chce też mocniej wykorzystać marketingowo fakt sponsorowania przez Grupę UniCredit piłkarskiej Ligi Mistrzów.
Rebranding ma kosztować ok. 40 mln zł. Motyw żubra ma być jednak wykorzystywany w produktach bankowości detalicznej.
Przy okazji Euro 2012 Bank Pekao wprowadził dla wszystkich grup klientów karty płatnicze i kredytowe oraz serię kart pre-paid - m.in. dla czterech polskich miast gospodarzy Euro 2012. Będą one dystrybuowane w strefach kibica, gdzie będą podstawową formą realizowania płatności. Bank Pekao planuje kampanię reklamową nowych produktów w najbardziej popularnych mediach.
Przedstawiciele Banku Pekao oszacowali zaangażowanie firmy w finansowanie projektów związanych z Euro 2012 w samych tylko miastach gospodarzach na ok. 4 mld zł. (TW, PR)
(05.06.2012)
