Czy Springerowi uda się wykorzystać potencjał Onetu?
W przypadku rynku displayowego już w tej chwili Onet jest liderem. Jednak, gdyby przyjrzeć się tej transakcji w perspektywie długofalowej pojawia się pytanie, czy Springerowi uda się wykorzystać potencjał Onetu. Przyglądając się tej sytuacji od strony przychodów, większe szanse Onet miał przy negocjacjach ręka w rękę z TVN, podobnie lepsze zaplecze pod kątem kontentu portalowi zapewniała stacja telewizyjna. Od pewnego czasu współpraca serwisu z telewizją się jednak rozluźniła. Oceniając Onet pod kątem tego, pod czyimi skrzydłami serwis mógł liczyć na lepsze wsparcie, stawiałbym jednak na TVN.
W tej chwili jednak, przynajmniej przez pewien czas, portal będzie miał dwóch właścicieli z odrębnych sektorów medialnych. Gdybym miał spróbować przewidzieć, jaki wpływ będzie to miało dla internautów korzystających z Onetu, byłoby to wróżenie z kart. Jedno pozostaje niezaprzeczalne, mając w rękach portal horyzontalny, koncern o potencjale zagranicznym będzie miał dużo łatwiejszą drogę do wprowadzania nowości w naszym kraju. Posiadając Onet, nowym projektom będzie się łatwiej rozwinąć, bo każdy kolejny produkt łatwo dotrze do kilku milionów potencjalnych czytelników.
Rynek jest tak dynamiczny, że gdybym miał jednak przewidzieć, co wydarzy się za dwa lata, to na żadną z opcji nie postawiłbym pieniędzy.
Artur Potocki, prezes spółki Interia.pl SA
(05.06.2012)