FoodCare pozywa Maspex Wadowice

(Fot. www.frugo.pl)
Firma FoodCare, właściciel marki Frugo, oskarża firmę Maspex Wadowice o kradzież koncepcji reklamowej podczas kampanii marki Life.
FoodCare zdecydowała się pozwać Maspex Wadowice na drodze cywilnej - firma przesłała wniosek do Sądu Okręgowego w Krakowie. Zawiadomiła też prokuraturę o podejrzeniu popełnienia przestępstwa, czyli kradzieży koncepcji reklamowych opracowanych dla marki Frugo.
Zdaniem przedstawicieli FoodCare, Maspex w najnowszej kampanii swojego produktu Life naśladuje kampanię "Charaktery Frugo". Obie akcje wykorzystują ten sam pomysł kreatywny. FoodCare przekonuje, że doszło do skopiowania trzech kreacji: czarnego, zielonego i różowego Frugo. W reklamie tych trzech kolorów napojów obie firmy wykorzystują niemal identyczne kreacje i hasła, np. "Szacun dla czarnego" (czarne Frugo) i "Respekt dla czarnego" (Life) albo "Róż dupę" (różowe Frugo) i "Różmy dupy" (Life). - Koncepcję "Frugo charaktery" zaprezentowała nam agencja Heads Advertising Art Fm z Krakowa w sierpniu 2011 roku - tłumaczy Krzysztof Beling, brand manager Frugo. - Bardzo nam się spodobała, ale uznaliśmy wtedy, że nie wykorzystamy jej. Zdecydowaliśmy się na realizację tego pomysłu dopiero w tegorocznej kampanii wiosennej - opowiada. Zapewnia, że gdy przygotowania miały się ku końcowi, trwały prace nad DTP, a część plików została wysłana do drukarni, okazało się, że z niemal identyczną kampanią ruszył Maspex. - Byliśmy w szoku. Jak można w dwudziestym pierwszym wieku ukraść komuś koncepcję kreatywną - ubolewa Krzysztof Beling.
Tymczasem Maspex nie dostrzega naruszeń praw FoodCare. Podkreśla, że z kampanią wystartował wcześniej. - Dlatego nie może być mowy o jakimkolwiek kopiowaniu koncepcji kampanii firmy FoodCare - mówi Dorota Liszka, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej Maspeksu Wadowice. Podkreśla, że kampania spółki FoodCare wcześniej nie była emitowana w żadnych mediach. - Zatem kto kogo kopiuje? - pyta Liszka. Przekonuje, że kampania marki Life w całości powstała w firmie Maspex Wadowice. - Nie zmieniamy strategii. Kampania wspierająca sprzedaż będzie zaskakiwać konsumentów nowymi odsłonami wykorzystującymi istniejące w mowie potocznej hasła - humorystycznymi, przewrotnymi treściami, którymi konsument może się bawić - mówi Liszka.
TW
