Apple wciąż najdroższą marką według rankingu BrandZ Top 100
![](/images/contents/photo_28372_1456626848_big.jpg)
Apple utrzymało tytuł najdroższej marki na świecie - wynika z tegorocznej edycji publikowanego przez Millward Brown rankingu marek BrandZ Top 100.
Obecna wartość marki Apple szacowana jest przez Millward Brown na blisko 183 mld dolarów - w ub.r. było to 153 mld dolarów. Na drugim miejscu zestawienia znalazła się w tym roku marka IBM, której wartość wyceniono na 156 mld dolarów (w ub.r. 101 mld dolarów), a która w ub. roku zajęła trzecie miejsce. O jedno oczko spadła z kolei zajmująca w tym roku miejsce trzecie marka Google - jej wartość oszacowano na blisko 108 mld dolarów (w ub.r. 111,5 mld dolarów). Na kolejnych miejscach pierwszej dziesiątki zestawienia znalazły się marki McDonald's, Microsoft, Coca-Cola, Marlboro, AT&T, Verizon i China Mobile. Po raz pierwszy w historii swojego rankingu Millward Brown umieścił w pierwszej setce markę afrykańską - na 88. miejscu znalazł się południowoafrykański operator komórkowy MTN. (ATS)
(22.05.2012)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)