Grupa Żywiec wprowadza piwo z lemoniadą pod marką Radler Warka
Grupa Żywiec poszerzy ofertę marki Warka i z początkiem czerwca wprowadzi na rynek Radler Warkę, czyli piwo z lemoniadą.
Grupa Żywiec (Grupa Heineken) wprowadzi lekkie piwo z lemoniadą na osiem rynków, w tym do Polski. Radler Warka będzie miało wsparcie reklamowe w mediach. - O działaniach marketingowych jeszcze nie możemy nic powiedzieć. Rozważamy dwie opcje i czekamy na decyzje zarządu - mówi Anetta Gołda, brand PR manager Grupy Żywiec.
Z danych Grupy Żywiec wynika, że piwo z lemoniadą cieszy się popularnością zwłaszcza w Chorwacji (udział w segmencie piwa wynosi tam 5,9 proc.), Austrii (6,5 proc.), na Węgrzech (4 proc.) i Słowacji (3,4 proc.). Heineken na tych rynkach sprzedaje produkt pod takimi markami, jak Gosser Radler, Zipfer Radler i Bażant Radler.
Receptura Radler Warki jest oparta na połączeniu 40 proc. jasnego piwa Warka z 60 proc. lemoniady sporządzonej na bazie koncentratu soków cytrynowego i pomarańczowego. Warka Radler zawiera 2 proc. alkoholu. W Polsce Radler Warka będzie dostępny zarówno w butelkach, jak i puszkach o pojemności 0,5 litra.
Markę Warka obsługują: agencja Just w zakresie kreacji, agencja Men at Work w zakresie BTL, agencja Pride & Glory Interactive w Internecie, agencja Live przy eventach i dom mediowy Macroscope OMD.
Ostatnio piwo z lemoniadą pod marką Lech Shandy wprowadziła też Kompania Piwowarska. (TW)
(17.05.2012)